یادداشت روز

حرم مطهر رضوی مملو از حضور علاقه‌مندان به مشارکت در انتخابات است

کد خبر : 41171

شعب اخذ رای مستقر در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از نخستین ساعات آغاز رای‌گیری در شهر مشهد، مملو از علاقه‌مندان به مشارکت در تعیین سرنوشت خود است.

صبح مشهد– شعب مستقر در بسط شهید نواب حرم مطهر رضوی محل حضور رسانه های خراسان رضوی است و این شعب هم اکنون مملو از جمعیت بوده و لحظه به لحظه به تعداد جمعیت در صفوف اخذ رای افزوده می شود.

یکی از مشارکت کنندگان در این انتخابات به خبرنگار ایرنا گفت: این حق انسانی، ملی و دینی من است که در انتخابات شرکت کنم و به نامزد مورد نظر خود رای دهم.

وی که خود را حمید حسنی معرفی کرد، افزود: منتخب من باید فرد عادل، متخصص و مردمی باشد.

حسنی ادامه داد: مهمترین مشکلات مردم مشکل اقتصادی و معیشتی است و اولین اقدام رییس جمهوری منتخب باید ارائه راهکار برای حل مشکلات اقتصادی باشد.

وی از رییس جمهوری آینده خواست تداوم دهنده راه مذاکرات هسته‌ای باشد و اجازه ندهد تحریم‌ها بیش از این معیشت مردم را به مخاطره بیندازد.

یکی از طلاب حوزه علمیه نیز با حضور در حرم مطهر رضوی هنگام انداختن رای خود به صندوق به خبرنگار ایرنا گفت: مشارکت در انتخابات وظیفه دینی و ملی ماست و طبق نظرسنجی‌های انجام شده مشارکت مردم در این انتخابات بیش از ۵۰ درصد خواهد بود.

سید وهاب تقوی افزود: یکی از مهمترین مسائلی که رییس جمهوری باید در اولویت فعالیت خود قرار دهد رفع مشکل مسکن مردم است زیرا اگر خانه کافی برای مردم ساخته شود، ازدواج جوانان تسهیل شده و ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی خشکانده می‌شود.

وی همچنین به سامان رسیدن وضعیت بورس را از رییس جمهوری آینده خواستار شد و ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم باید برنامه منسجم برای رفع مشکلات بورس تدوین شود زیرا این امر می‌تواند امیدی برای مردم ایجاد کند.

الهه جوادی یکی دیگر از مشارکت کنندگان در انتخابات گفت: ما به فرمان رهبر معظم انقلاب در این انتخابات شرکت کرده‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد رییس جمهوری منتخب دنباله رو سیاست های رهبر معظم انقلاب باشد و جهاد در حل مشکلات را سرلوحه کار خود قرار دهد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین دوره انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز (جمعه) در پنج هزار و ۷۳ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی در حال برگزاری است.

در مجموع ۱۷ هزار و ۸۶۰ نامزد در خراسان رضوی برای کسب هشت هزار و ۷۳۷ کرسی شوراهای اسلامی شهر و روستا به رقابت می پردازند و سه نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز در حال رقابت برای تعیین یک نماینده باقیمانده این استان در این مجلس هستند.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن