پایتخت فرهنگ اسلامی

همایش بین‌المللی “نخبگان منابر شیعه” در مشهد برگزار شد

کد خبر : 50758

همایش بین‌المللی نخبگان منابر شیعه جهان با حضور ۸۰۰ عالم دینی روز چهارشنبه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، این همایش بین المللی ۲ روزه با حضور عالمان پنج قاره جهان و با محوریت بیستمین سال تشکیل مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) برپا شده است.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در این همایش گفت: این مجمع اولین هیات بین‌المللی شیعه محور است که نخستین جمعه ماه محرم هرسال در هفت هزار و ۵۰۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می شود.

داوود منافی پور با بیان اینکه سال ۱۳۸۲ نخستین مجمع جهانی علی اصغر (ع) در کشور برگزار شد، عنوان کرد: با تکیه بر اراده الهی و استعانت از ائمه اطهار، تلاش ها بر این است تا سال ۱۴۰۵ تعداد مجامع برگزار شده در جهان به ۲۵ هزار نقطه برسد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۷۲ کارگاه داخلی و سه کارگاه دوخت لباس سبز نوزادان در کشورهای بحرین، عراق و ترکیه برپا هستند که در ذیل مجمع حضرت علی اصغر (ع) فعالیت می کنند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) اظهار داشت: برپایی این مجمع با هدف تولید محتوای شیعی در جهان بوده است که با توجه به تاثیرات بین‌المللی از همان ابتدا مخالفت هایی از سوی دشمنان داشته است.

منافی پور با اشاره به تحقیقات انجام گرفته در خصوص “پیراهن معظم سید الشهدا” نیز خاطر نشان کرد: طی پنج سال اخیر پژوهش های زیادی در کشورهای مختلف جهان بدین منظور انجام شده است.

وی گفت: بنا بر روایات متعدد، این پیراهن دارای تقدس و جایگاه ویژه ای است که تلاش ما معرفی ابعاد معنوی آن به جهان است.

همایش بین‌المللی نخبگان منابر شیعه طی ۲ روز با برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی در مشهد مقدس برگزار می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن