شهری

نقشه های اجرایی طرح مرمت و احیای بازار فرش مشهد ابلاغ می شود

کد خبر : 30421

نقشه های اجرایی طرح مرمت و احیای بازار فرش نهایی شده و ظرف هفته جاری ابلاغ می شود.

صبح مشهد– مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی از آماده شدن نقشه های اجرایی طرح مرمت و احیای بازار فرش مشهد خبر داد.

مکرمی فر گفت: نقشه ها آماده و نهایی شده است و طی هفته آینده این نقشه ها با جزئیات کامل در اختیار شهرداری برای اجرا قرار خواهد گرفت.

شناسایی ۱۱ محور و گذر تاریخی در بافت اطراف حرم مطهر
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی ادامه داد: ۱۱ محور و گذر تاریخی با همکاری شهرداری منطقه ثامن در بافت اطراف حرم مطهر شناسایی شده است.
مکرمی فر افزود: در این محورها و گذرها بیشترین تعداد آثار تاریخی و فرهنگی ارزشمند شناسایی شده اند که به صورت متصل به هم هستند.
وی ادامه داد: در صورتی که این محورها و گذرها احیا شوند شاکله بنیادی هویت و بافت تاریخی مشهد احیا شده است.
وی با اشاره به همکاری بسیار خوب شهرداری منطقه ثامن با سازمان میراث فرهنگی استان اظهار کرد در چند سال اخیر شهرداری یکی از بازوهای قدرتمند و در عین حال همراه با سازمان میراث فرهنگی در جهت احیا و بازسازی خانه ها و بناهای تاریخی بوده است.
مکرمی فر با بیان اینکه روند خوبی در راستای هویت بخشی به بافت تاریخی مشهد وجود دارد، تصریح کرد: این همکاری تا به امروز منجر به تملک و مرمت و بازسازی بناهای تاریخی ارزشمندی شده است. از جمله تغییر کاربری های بناهای تاریخی به فرهنگی، ایجاد گذرهای تاریخی، جداره سازی و پیاده روسازی هایی بر مبنای نشانه های تاریخی، ایجاد پاتوق های فرهنگی که کمی رنگ و بوی هویت های فرهنگی و تارخی را ایجاد کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه از آمادگی میراث فرهنگی برای هر نوع همکاری با مالکان خانه های تاریخی خبر داد و گفت: امیدوارم مالکان خصوصی خانه های تاریخی نیز در این راه همراه شهرداری و میراث فرهنگی باشند. من آمادگی میراث فرهنگی استان را برای هر نوع همکاری و مساعدت با این مالکان اعلام می کنم تا این چرخه زودتر به نفع هویت تتاریخی مشهد بچرخد.
مکرمی فر در پایان افزود: امیدوارم همکاری خوب شهرداری ثامن با میراث فرهنگی استمرار داشته باشد تا بتوانیم بخش باقی مانده از هویت شهر را برای آیندگان حفظ کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن