اقتصادی

در مراسم سیزدهمین جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر خراسان رضوی مطرح شد:

امروز تمام مبادلات جهانی الکترونیکی و بخش بزرگی از بازار مجازی است/ مشهد رتبه اول هوشمند سازی

کد خبر : 41014

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت از پارسال تاکنون حدود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال برای کمک به بنگاه های آسیب دیده از کرونا اختصاص داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا خراسان رضوی، حجت الله میرزایی روز چهارشنبه در مراسم سیزدهمین جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر خراسان رضوی در مشهد افزود: پارسال سخت ترین سال بودجه‌ای را داشتیم. کرونا هم با تحریم همراه شد، اگر تحریم نبود کرونا نمی‌توانست اینقدر بر بنگاه‌های اقتصادی فشار وارد کند.

وی ادامه داد: تحریمها نفس کارآفرینان را گرفت و در بخشهای مختلف دچار مشکل شدند. سهم نفت نیز بعد از نزدیک به یک قرن در تامین بودجه به صفر رسید. بنگاههای مختلف تعطیل شدند و بطور بی سابقه‌ای ذخایر ارزی کاهش پیدا کرد.

معاون وزیر تعاون گفت: مدام فشار می آورند که دولت چه کرد ولی کسی نمی گوید سهم من در ایجاد این شرایط سخت و تحریم چقدر بوده است. نزدیک ترین شرکای ما مثل عراق به خاطر همین محدودیت های ناشی از تحریم و عدم الحاق به موافقتنامه ها از قبیل FATF نتوانستند ارز حاصل از صادرات برق را به ما برگردانند و کسانی که بزرگترین خدمات را با آنها داشتیم با ما کار نمی‌کنند.

وی افزود: باید بپذیریم با روش صدها سال پیش و جابجایی پول و اقتصاد تهاتری امکان اداره اقتصاد بزرگ وجود ندارد و امروز تمام مبادلات جهانی الکترونیکی و بخش بزرگی از بازار مجازی است.

میرزایی با بیان اینکه مسیر کاملا مشخص است ادامه داد: مسیر، گفتگو با دنیا و حل مسائل با نظام جهانی و دستیابی به توافق و برگشت به برجام است.

وی گفت: باید مسیری را که برای عادی سازی تجارت و تبادلات بین المللی کمک می‌کند طی کنیم و گر نه هیچ توافق طولانی مدت با هیچ کشوری به هیچ وجه امکان اجرا نخواهد داشت.

معاون وزیر تعاون با اشاره به ویژگیهای خراسان رضوی و مشهد افزود: مشهد امروز رتبه اول در هوشمندسازی شهری را به خود اختصاص داده است و در تولید اپلیکیشن و نرم افزار نیز بعد از تهران رتبه دوم را دارد. مشهد یک شهر پذیرا و اهل مدارا و دارای پازل در هم آمیخته جمعیتی است و در رتبه بندی بین استانها هم اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی رتبه نخست را کسب کرده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن