شهری

رونمایی از نخستین اتوبوس برقی کشور در مشهد

کد خبر : 40954

روزگذشته آیین رونمایی از اولین اتوبوس برقی کشور با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد، رئیس هیئت مدیره مپنا و تیم سازنده این اتوبوس در مشهد برگزارشد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از «خراسان رضوی»، شهردار مشهد در حاشیه این مراسم گفت: حدود یک سال و نیم پیش، ما ،گروه مپنا و مجموعه شتاب تصمیم مشترکی گرفتیم و ریسک آن را ما پذیرفتیم که اولین کلان شهر برای ورود به عرصه بهره برداری از اتوبوس برقی باشیم . محمدرضا کلایی افزود: اولین نمونه اتوبوس برقی رونمایی و تفاهم نامه ای هم برای خرید ۱۰۰ دستگاه دیگر امضا شد که ۱۰ دستگاه در آینده نزدیک تحویل ما خواهد شد. وی تصریح کرد: علاوه بر این که به کارگیری این اتوبوس ها برای رفع آلایندگی شهر مشهد مهم است و باعث رفتن به سوی آینده جدیدی در حوزه اتوبوس های شهری و حفظ محیط زیست می شود ، امیدوارم اتوبوس های برقی تولید داخل در سراسر کشور راه اندازی شود.

رونمایی از اتوبوس خودران در آینده نزدیک
همچنین رئیس هیئت مدیره گروه مپنا نیز در این مراسم گفت: برای شهر مشهد روز بزرگی است و برای این موضوع باید از شهردار مشهد تشکر کرد، اولین ویژگی اتوبوس های آینده، برقی سازی و هوشمندی بالای آن است و به زودی اتوبوس خودران را نیز رونمایی می‌کنیم. علی آبادی اظهار کرد: در مشهد بهترین محصول الکتریکی دنیا رونمایی شد و برای این خودرو در حال اخذ استانداردهای جهانی هستیم.

وی همچنین در حاشیه این مراسم گفت: این اتوبوس کاملا ایرانی است و دو شرکت مپنا و عقاب افشان آن را تقدیم مردم می کنند، همه تجهیزات این مجموعه ایرانی است اما باتری در نمونه اول ایرانی نیست و در نمونه های بعدی سعی داریم باتری ایرانی را بسازیم و از آن استفاده کنیم. مدیر عامل شرکت شتاب هم در این مراسم گفت: این اتوبوس اولین خودروی الکتریکی کشور، اولین خودروی توسعه داده شده صددرصد داخلی و اولین اتوبوس مونوکوک و اولین اتوبوس لوفلور کشور است.

مرادی افزود: نسخه اولیه اتوبوس برخوردار از ۳۴۰ کیلووات باتری ، مجهز به پیشرانه موتور الکتریکی نزدیک به چرخ وشیب رالی ۲۰ درصد با امکان پیمایش بیش از ۲۰۰کیلومتر در چرخه استاندارد در کشور و پیمایش بیش از ۲۵۰ کیلومتر در شهر مشهد است. وی تصریح کرد: امیدواریم سال آینده اولین ناوگان اتوبوس برقی کشور به همراه مرکز مانیتورینگ و پایش داده را در مشهد رونمایی کنیم، همچنین امیدواریم پس از اتوبوس برقی به سراغ تاکسی ها و دیگر خودروهای برقی برویم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن