پایتخت فرهنگ اسلامی

امام جمعه مشهد: کشور نیازمند مدیر خداباور و جهادی است

کد خبر : 40704

امام جمعه مشهد گفت: امروز برای رفع مشکلات کشور نیازمند فرد و مدیر خداباور، معادباور و جهادباور هستیم.

به گزارش صبح مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: ۴۳ سال است این مردم پای خیمه انقلاب ایستاده اند و امروز با همه مشکلات باید برای رضای خدا و با امیدواری به دنبال مدیر کارآمد و خداباور باشند، کسی که از بازخواست خدا در صحرای محشر بترسد.

وی ادامه داد: البته این فرد باید جهادگر باشد و روز و شب برای مردم فعالیت کند نه اینکه معتقد به کار بر پایه ساعات کاری باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به ثبت نام حدود ۶۰۰ نفر برای حضور در کارزار انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصل اول که برای نامزدهای ریاست جمهوری و مردم مطرح است، زاویه نداشتن نامزدها با مقام معظم رهبری است، طی ادوار مختلف ریاست جمهوری هر دولتی به میزانی که با رهبری زاویه داشت در اداره کشور دچار مشکل و خسارت شد.

وی افزود: شرط بعدی برای انتخاب رییس جمهوری این است که باید فردی جهادگر باشد و افراد جهادی را پشت سر خود راه بیندازد تا مشکلات مردم را برطرف کند.
آیت‌الله علم‌الهدی همچنین با گرامیداشت سوم خرداد و روز آزادسازی خرمشهر ادامه داد: زمانی که مردم بخواهند با تکیه بر دین خدا، دین و خلق خدا را یاری کنند، خداوند نیز امدادهای غیبی را به یاری می فرستد و اینگونه بود که امام خمینی (ره) فرمودند؛ خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی گفت: امروز در کشور دچار مشکل شده ایم و گرانی ها زیاد شده بطوریکه اکنون تورم در کشور ۴۳ درصد است و تا زمانی که دولت جدید روی کار بیاید به ۴۷ درصد نیز می رسد اما با وجود همه مشکلات خدا را داریم و با امید پیش خواهیم رفت و اگر می‌خواهیم بر مشکلات معیشتی پیروز شویم باید همانند روز فتح خرمشهر، مردم به کمک دین خدا بروند.

امام جمعه مشهد افزود: این که قلم شکسته ای در فضای مجازی نوشته در انتخابات شرکت نکنید، ترویج ناامیدی است و ناامیدی نیز شرک است و کسی که اینها را می نویسد مشرک است.

وی مشکلات کنونی کشور را معلول فساد و ناکارآمدی افراد غیر جهادی دانست و ادامه داد: آنهایی که امروز می گویند دولتی سر کار بیاورید که با دنیا درنیفتد بدانند دنیا فقط آمریکا و اروپا و جریان استکباری نیست، تقابل با آمریکا و اروپا تقابل با دنیا نیست بلکه تقابل با دزدان و قاتلان و جریانی می‌باشد که این همه خونریزی به راه انداخته است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: دنیا شامل همه کشورهای جهان و انبوه کشورهای مستقلی است که برخی از آنها امروز اقتصادشان فراتر از اقتصاد آمریکا قرار گرفته است.

وی همچنین به مساله پیری جمعیت در کشور اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف مهم مسوولان امروز در کشور رفع موانع ازدواج جوانان است ، اینکه اکنون سن ازدواج به بالای ۲۵ سال رفته موجب پیری جمعیت در کشور می شود لذا باید سن ازدواج به زیر ۲۰ سال برسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: سطح بینش فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جوانان امروز نسبت به جوانان نسل گذشته کاهش یافته که این امر به دلیل وارد نشدن آنان به زندگی و موقعیت های اجتماعی در زمان مناسب است.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن