اخبار مهم

از رمزگشایی سرقت های سریالی پژو۲۰۶ تا دستگیری متهم سرقت به عنف در مشهد

کد خبر : 40667

فرمانده انتظامی مشهد از عملیات گسترده تیم های تجسس کلانتری های ۲۲ آبکوه و ۱۲ امام رضا(ع) در طرح ضربتی تشدید مقابله با سرقت و دستگیری ۳ متهم ویک مالخر اموال مسروقه خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، سرهنگ “عباس صارمی ساداتی”  گفت: با بررسی گزارش سرقت های اعلامی به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰  تیم های تجسس کلانتری  های آّبکوه و امام رضا(ع) مشهد ماموریت یافتند  در اجرای طرح ضربتی برای پی گیری سریع موضوع وارد عمل شوند.

وی افزود: تیم تجسس کلانتری آبکوه پی گیری سرقت های سریالی خودروهای پژو ۲۰۶ را در دستور کار خود قرار داد و با اقدام های گسترده اطلاعاتی و بررسی علمی  سرنخ های  به دست آمده ۲ جوان را به عنوان مظنون تحت نظر قرار داد.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: کنترل و مراقبت پوششی این متهم به جایی رسید که آنها قصد سرقت یک  دستگاه خودروی سواری در محدوده بلوار جانباز داشتند که بلافاصله با ورود پلیس یکی از آنان دستگیر شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در بازرسی از متهم یک کیف پول حاوی مدارک شناسایی کشف شد و متهم ۳۳ ساله که راهی جز بیان حقیقت نمی دید در تحقیقات اولیه با معرفی همدست خود اعتراف کرد خودروهای سواری پژو۲۰۶ را سرقت می کردند و پس از برداشتن قطعات و لوازم ، خودروی مسروقه را در محلی رها ساخته و متواری می شدند.

سرهنگ صارمی ساداتی گفت: در پی این اعترافات ، همدست ۲۶ ساله متهم نیز دستگیر شد و ۲ متهم پرونده در تحقیقات بعدی به سرقت ۱۰  دستگاه خودروی سواری در مشهد اعتراف کردند و تحقیقات  با دستورات تخصصی مقام قضایی ادامه یافت.

عامل سرقت به عنف در چنگ قانون:
فرمانده انتظامی مشهد در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: در پی گزارش سرقت از یک شهروند به فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر این که فردی با تهدید چاقو به سمت او حمله ور شده و یک دستگاه دوچرخه اش را به سرقت برده است و اعلام گزارش های مشابه ، تحقیقات پلیسی آغاز شد.

سرهنگ صارمی ساداتی تصریح کرد: تحقیقات تیم تجسس کلانتری ۱۲ امام رضا(ع) مشهد  با همکاری مالباخته در این رابطه به جایی رسید که دوچرخه سرقتی در یکی از سایت های واسطه گر مجازی برای فروش آگهی شده بود.

وی بیان داشت: پلیس با پی گیری های بعدی پرونده ،  عامل انتشار آگهی که دوچرخه را از فردی دیگر خریداری کرده بود شناسایی و با همکاری او  متهم اصلی پرونده را شناسایی و دستگیر کرد.

فرمانده انتظامی مشهد در پایان با اشاره به این مطلب که تحقیقات پرونده ادامه دارد ؛گفت: پیشگیری از سرقت ها  با هوشیاری شهروندان عزیز در توجه به توصیه های بازدارنده پلیسی  و همچنین طرح ها و پی گیری های پلیسی است که با همکاری آگاهانه شهروندان محقق می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن