شهری

افتتاح فاز اول پروژه تقاطع غیرهمسطح مصلی در مشهد ( زندگی )

کد خبر : 40628

روز گذشته مردم حاشیه شهر مشهد شاهد بهره برداری از فاز اول تقاطع غیر همسطح مصلی با نام «زندگی» بودند؛ پروژه ای دارای زیرگذر و میدان درسطح به همراه دو دوربرگردان که اجرای آن با فضای سبز ۵/۳ هکتاری و نورپردازی ، حدود ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه در برداشته است تا علاوه بر کاهش مسیر ۵ کیلومتری مردم در دسترسی به شهرک شهید رجایی و کاهش ترافیک شدید این منطقه، موجب خروج شهرک های حاشیه شهر مشهد از بن بست شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از «خراسان رضوی»، شهردار مشهد در آیین بهره برداری از فاز اول این پروژه گفت: این پروژه جزو پروژه های سخت اجرا شده توسط شهرداری مشهد بود و رفع معارضات زیادی در آن وجود داشت. محمد رضا کلایی افزود: یکی از ضرورت های اجرای این پروژه درکنار کاهش بار ترافیک، تسهیل دسترسی برای ساکنان شهرک های اطراف است که مانند پروژه خلج – کوشش از دل خواسته های مردم اجرایی شده است، در اصل این پروژه در شورای شهر مشهد کلید خورد و این شورا نقش موثری در شکل گیری تقاطع غیر همسطح «زندگی» داشت. شهردار مشهد درباره اهمیت اجرای این پروژه اظهار کرد: فاز اول این پروژه شامل زیر گذر افتتاح شد و برای تکمیل آن باید حداکثر سرعت به کار گرفته شود و میدان و دوربرگردان های همسطح پروژه نیز ظرف ۴۵ روز اجرا و برای استفاده در اختیار شهروندان قرارداده شود. کلایی افزود: سعی داریم ابتدای مسیر شهید هریری تا کال امیرآباد را نیز همزمان با فاز بعدی این پروژه به بهره برداری برسانیم، همچنین افتتاح بوستان ۵ هکتاری «اردیبهشت» واقع در منطقه کم برخوردار مهریز هم قطعه دیگری از این پازل است که تا پایان هفته جاری افتتاح می شود.

شهردار مشهد در حاشیه این مراسم گفت: تا دوماه آینده بولوار شهید هریری را که دسترسی دوم به شهرک شهید رجایی است افتتاح می کنیم و مسیرهایی که از این بولوار به سمت شهرک شهید رجایی خواهد رفت بخش زیادی از نابرخورداری های ناشی از نداشتن شبکه حمل و نقل را برطرف می کند. وی درباره پروژه تقاطع مصلی نیز اظهار کرد: تقاطع غیر همسطح مصلی به عنوان مطالبه حدود ۱۵ ساله مردم در دستور کار قرار گرفت و اواخر سال ۹۸ آغاز شد و شاهد افتتاح فاز اول این پروژه هستیم که امیدوارم این پروژه درگاهی ورودی برای اجرای دیگر طرح های شهرک های شهیدان رجایی و باهنر همچون زیرگذر شهید هریری باشد.

پروژه ای برای توسعه متوازن و عدالت محور
رئیس شورای شهر مشهد نیز در حاشیه این مراسم گفت: پروژه زندگی در راستای تحقق شعار توسعه متوازن و عدالت محور اجرا شد. محمد رضا حیدری افزود: تکمیل این پروژه خدمات حمل و نقلی مناسبی برای شهرک شهید رجایی و شهید باهنر به ارمغان می آورد. همچنین فیضی از دیگر اعضای شورای شهر مشهد در این مراسم اظهار کرد: این پروژه سال ها معطل مانده بود و با تلاش های اعضای شورای شهر مشهد و شهردار پرتلاش مشهد افتتاح و به مردم حاشیه شهر مشهد تقدیم شد. وی افزود: پروژه های شهری اجرا شده را نه می شود سیاه نمایی و نه مصادره کرد، ما خادمان حاشیه شهر مشهد هستیم و مرزبندی بزرگی با کاسبان حاشیه شهر داریم.

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن