یادداشت روز

معاون فرماندار مشهد مطرح کرد:

چاره‌اندیشی برای مدارک جعلی در انتخابات شورای شهر

کد خبر : 40202

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مشهد درباره اقدامات و تدابیر فرمانداری برای جلوگیری از تکرار جعل مدرک در انتخابات شورای شهر مشهد گفت: استعلام تمام مدارک به صورت برخط(آنلاین) گرفته می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، احمد ریواده در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: زمانی که فرد ثبت نام می‌کند براساس ماده ۳۰ مدارکی را که لازم است به ما تحویل می‌دهد و همزمان از سامانه جامع انتخابات به صورت برخط(آنلاین) بررسی می‌شود. این سامانه، صحت مدارک را از وزارت علوم یا دانشگاه مبدأ استعلام می‌گیرد و تایید یا تایید نشدن صحت مدرک را به ما اعلام می‌کند. وی با بیان این که مدارک برخی دانشگاه‌ها واصل نشده یا مدرک تحصیلی آن‌ها خوانا نبوده است، تصریح کرد: هیئت اجرایی می‌تواند این موارد را مجدد از دانشگاه مبدأ استعلام و پیگیری کند.

ریواده سیر این استعلام را پیش از بررسی صلاحیت اعلام کرد و افزود: پس از استعلام متمرکز آنلاین از وزارت علوم، در بخش دوم مدارک تحصیلی که وزارت علوم اصالت آن را تایید کرده اما همخوانی با وضعیت شهر ندارد، هیئت اجرایی مدارک مثبت اش را از فرد استعلام می‌گیرد. طبق گفته مسئول ستاد انتخابات فرمانداری مشهد، بخش سوم درباره صحت سنجی مدارک تحصیلی این است که هیئت اجرایی مجدد درباره مدرک تحصیلی یک فرد تشکیک می‌کند و برای فرد از دانشگاه مبدأ استعلام می‌گیرند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن