زندگی

دوستم عاشق عموی متاهلم شده است!

کد خبر : 40087

دختری ۲۱ ساله‌ام. یک سال پیش، متوجه شدم یکی از صمیمی‌ترین دوستانم، با عموی من آشنا شده و با هم بیرون می‌روند. اولش باورم نمی شد تا یک روز تعقیبش کردم و دیدم که بله، متاسفانه حدسم درست است. با دوستم دعوا کردم، التماس کرد که به زن‌عمویم چیزی نگویم و او هم آن رابطه را تمام کند اما یک ماه پیش فهمیدم زن‌عمویم متوجه این ماجرا شده و این‌ها هنوز با هم در ارتباط هستند! احساس عذاب‌وجدان دارم و رویم نمی‌شود به صورت زن عمویم نگاه کنم.

نویسنده : دکتر حسین محرابی | روان شناس

صبح مشهد– مخاطب‌گرامی، به طور طبیعی همه انسان‌ها در زندگی خود نیاز به کسب تجربه و دانش‌افزایی دارند و هرچند ممکن است این تجربیات همیشه خوشایند نباشد ولی از جهاتی می‌تواند ارزشمند باشد. به ‌رغم این که در باره فرایند و نحوه آشنایی این دو نفر و همین‌طور واکنش همسر عمویتان و اتفاقات بعد از آن توضیح نداده‌اید و این‌که شما احساس عذاب وجدان دارید، نشان می‌دهد که در مراودات اولیه و رخ دادن این آشنایی دقت و ملاحظات کافی وجود نداشته است. به هرحال موضوعی را که اتفاق افتاده است به عنوان یک مسئله مدنظر قرار دهید و روش‌های مختلف حل‌ آن را مرور کنید.

احساسی و هیجانی رفتار نکنید
رفتارها و واکنش‌های هیجانی در مهارت‌های حل مسئله خیلی جایگاه ندارد بنابراین بهتر بود در گذشته به جای دعوا کردن با دوست‌تان از روش‌هایی مثل گفت‌وگوی موثر یا ارجاع به مشاوره و … او را مجاب می‌کردید که پایان دادن به این رابطه به نفع آن‌هاست و به هر دو نفر اطمینان می‌دادید که شما هم در این راه به آن‌ها کمک خواهید کرد. متقاعد کردن عموی شما برای تمام کردن این رابطه بهتر از تهدید طرف‌ مقابل بود و می‌توانست نتیجه مطلوب‌تری به دنبال داشته باشد چراکه برخوردهای قهری در روابط انسانی گاهی باعث ایجاد جو لجبازی و انتقام‌گیری می شود که قطعا به خانواده‌های درگیر در این موضوع، آسیب بیشتری می‌رساند.

به جای ناراحتی به جبران کردن فکر کنید
ضمن این که همه افراد درگیر در این موضوع و به خصوص دوست و عموی شما باید به میزان مسئولیت و نقش خود در این اتفاق واقف باشند، شما هم به سهم خود پذیرای مسئولیت خود باشید و اگر صحبت از قصور و نقش شما شد، سعی کنید به جای دلخور شدن به جبران کردن فکر کنید و صرفا به دنبال پیدا کردن مقصر نباشید بلکه برای حل این مشکل در کنار همدیگر قرار بگیرید نه در مقابل هم.

از یک مشاور کمک بگیرید
در پایان هم با توجه به این که اطلاعات کمی در اختیار ما قرار داده اید و ممکن است زوایای پنهان زیادی در این خصوص وجود داشته باشد، توصیه می‌کنم در صورت نیاز از کمک یک مشاور مجرب و دارای مجوز رسمی کمک بگیرید. این اتفاق اگر به درستی مدیریت نشود، ممکن است زندگی‌مشترک عمویتان را به صورت جدی تهدید کند بنابراین فرصت را از دست ندهید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن