یادداشت روز

رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اعلام کرد:

درخواست ۲۰۰ داوطلب انتخابات شورا برای حضور در لیست ائتلاف

کد خبر : 39827

رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: بیش از ۲۰۰ نفر از ثبت‌نام کنندگان انتخابات شوراهای شهر به سایت شورای ائتلاف مراجعه کردند و درخواست داشتند از طریق این فرایند به مردم معرفی شوند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از «خراسان رضوی»، ترقی روز گذشته در نشستی خبری اظهارکرد: شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب در خراسان رضوی سعی می کند تمام ظرفیت‌های استان را که قادرند در انتخابات و تحولات سیاسی تاثیرگذار باشند، زیر یک پرچم جمع کند مگر افرادی که خودشان قصد حضور در این ائتلاف را نداشته اند. وی افزود: متاسفانه در استان ما و به ویژه مشهد، موضوعی از گذشته وجود دارد که بسیاری از نیروهای سیاسی وقت شان را در زیر آب زنی که ناشی از قدرت طلبی است به کار می گیرند در حالی که در استان‌های دیگر به این شکل نیست و در نتیجه این رویکرد باعث شده نیروهای نخبه در دیگر استان‌ها بدرخشند و در استان ما بسیاری از مسئولان، از استان‌های دیگر به مدیریت می‌پردازند. رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: سعی می‌کنیم اجازه مهندسی در تصمیم سازی را به هیچ جریان و ائتلافی نداده و اجازه ندهیم برخی افراد با حاشیه‌سازی مسیر ائتلاف را به سمت سیاسی کاری سوق دهند و در این مسیر در سه مرحله شورای داوری به شکایت نامزدها و داوطلبان از نحوه بررسی صلاحیت رسیدگی می‌کند.

ترقی در ادامه به تعداد بالای ثبت نام جوانان متخصص و نخبه در لیست این ائتلاف اشاره کرد و درباره شبهات مربوط به ایجاد وحدت شکنی ها در این ائتلاف گفت: به منتقدان اعلام کردیم اگر ایرادی وجود دارد پای کار بیایند، عمدتا نوع صحبت ها درباره وحدت شکنی در ائتلاف ناشی از بی اطلاعی از محتوای اقدامات ائتلاف و سوءظن ها نسبت به گذشته است در حالی که رویکرد های گذشته را تغییر داده ایم و بنای ائتلاف را روی گذشته غلط نگذاشته ایم. وی افزود: طراحی جدیدی برای ائتلاف انجام شده و این ها ذهنیت های غیرواقعی است، البته برخی موارد نیز به سهم خواهی برخی افراد بر می گردد. وی در ادامه به انتقاد از عملکرد شورای کنونی شهر مشهد پرداخت و گفت: مشکلات موجود در شهر مشهد مشکلات عدیده ای است و این شهر گران اداره می شود، توسعه شهر به درستی انجام نمی شود و وضع حاشیه شهر مشهد قابل قبول نیست، درخصوص حاشیه شهر نیز نقدهایی وارد است البته عملکرد شهردار فعلی قابل توجه است.

ترقی گفت: در این میان فردی که نه هیچ تخصصی در اموردارد ونه به درد کمیسیون های شورای شهر می خورد، انتظار دارد چون تبلیغ می‌کند و فضای مجازی را در اختیار دارد حتما باید عضو شورای شهر شود. ترقی در پاسخ به این سوال که این شورا قرار بود بر مبنای ائتلاف و وحدت تصمیم گیری کند اما گلایه ها و نقدهایی مطرح است که انحصار جای وحدت حقیقی و همه جانبه راگرفته، موضع شما دربرابر این نقدها چیست؟ گفت: ائتلاف مجموعه ای از تشکل ها و ظرفیت های اجتماعی است که به دنبال هدفی مشترک اند و ما از تشکل های فرهنگی، کارگری و ورزشی در کنار تشکل های سیاسی قانونمند دعوت کرده ایم واگر ۱۰ نفر یک ائتلاف را تشکیل دادند و افرادی شایسته را معرفی کردند، آیا این به معنای انحصار طلبی است؟ وقتی یک ائتلاف لیستی را معرفی کند و مردم را در انتخاب نامزدهای لیست آزاد بگذارد، این انحصار طلبی است؟ این که انحصار طلبی را برخی افراد مطرح می کنند بیشتر به دلیل قرار نگرفتن این افراد در لیست ائتلاف است و ما اعلام کرده ایم فردی که قصد دارد وارد این شورا شود، باید ۱۰ ویژگی لازم که توسط شورا تعیین شده را داشته باشد و همچنین معتقد به مشورت باشد و اهداف شورا را بپذیرد، از طرفی فرصت حضور در جلسه بررسی افراد را هم داشته باشد.

بنده فکر نمی‌کنم مطرح کردن انحصار طلبی در شورا منصفانه باشد. وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فرایند دقیق انتخاب لیست بر اساس وحدت، همگرایی و ائتلاف نیروهای انقلاب بوده یا صحنه گردانان پشت پرده ای انتخاب ها را انجام داده و لیست را بسته اند؟ گفت:این موضوع از جمله تهمت های نارواست، اگر این ادعا صحیح باشد مگر افرادی که در این ائتلاف شرکت می کنند دیوانه اند که چندین شبانه روز وقت بگذارند و روی لیست از پیش تعیین شده سرمایه گذاری کنند؟ ما حتی مسیرهای مهندسی کردن رای را می بندیم، این ذهنیت ها مربوط به دوره های گذشته است که من گذشته را رد نمی کنم و حاصل نقطه ضعف های دوره های گذشته است اما تلاش ما این است که به هیچ عنوان اجازه تکرار این اشکالات را ندهیم.وی در ادامه به عملکرد شورای شهر از دوره اول پرداخت و گفت: به جز شورای سوم عملکرد هیچ کدام از شوراها را نمی توانیم تایید کنیم البته در برخی قسمت ها در دوره های مختلف قوی عمل شده است، در عملکرد شهردار مشهد نقاط مثبتی وجود دارد که از آن جمله توجه شهردار به حاشیه شهر و اجرای پروژه های سنگین شهری است. وی گفت: شورای شهر در یکی از شهرداری ها قانونی را خلاف فتوای رهبری صادر کرده است که باید در این زمینه نظارت هایی وجود داشته باشد.

منبع: خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن