اقتصادیستون اصلی

برگزاری اجلاس مشترک استانداران شرق کشور و والیان سه ایالت افغانستان در مشهد

کد خبر : 3830

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی گفت: اجلاس مشترک استانداران شرق کشور و والیان هرات، فراه و نیمروز افغانستان در مشهد با هدف توسعه مناسبات اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان برگزار می شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از  خبرگزاری فارس، امیر پورمهدی از برگزاری اجلاس مشترک استانداران شرق کشور و والیان هرات، فراه و نیمروز افغانستان در مشهد خبر داد و گفت: این اجلاس در تاریخ چهارم و پنجم مردادماه سال جاری با حضور وزیر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه میزبانی این اجلاس مشترک به عهده خراسان رضوی است، افزود: توسعه مناسبات اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان از جمله اهداف برگزاری این اجلاس است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری اجلاس، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین دو کشور به امضا خواهد رسید.

پورمهدی با بیان اینکه زیارت بارگاه منور رضوی و بازدید از توانمندی‌های صنعتی استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این سفر است، تصریح کرد: مذاکره برای رفع مشکلات کاری در همکاری‌های توسعه‌ای، از جمله چالش‌های موجود در حوزه تعاملات بخش خصوصی دو کشور، از جمله برنامه‌های این اجلاس دوروزه است.

وی تأکید کرد: علاوه بر مدیران دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های بخش خصوصی نیز با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، در این اجلاس حضور خواهند داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن