اجتماعیستون اصلی

“وطن‌دار” امشب با موضوع تابعیت افغانستانی‌ها روی شبکه افق می‌رود

کد خبر : 6054

سیدحسام رضوی گفت: “وطن‌دار” مجموعه ۲۶ قسمتی است که تا حال ۴ قسمت آن روی آنتن شبکه افق رفته و پنجمین قسمت آن نیز که به نوعی مهمترین آن خواهد بود، امشب از این شبکه پخش می‌شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از نسیم آنلاین؛سیدحسام رضوی، سردبیر مجموعه «وطن دار» درباره این مجموعه گفت: تا به امروز ۴ قسمت از این مجموعه روی آنتن شبکه افق رفته است و امشب نیز پنجمین قسمت از این مجموعه با موضوع تابعیت مهاجران افغانستانی و با عنوان « قوانین جمهوری اسلامی و مهاجران افغانستانی» پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیاری از افغانی های ساکن ایران، در کشورمان به دنیا آمدند و اصلا افغانستان را ندیده اند، با این حال بحث تابعیت آنها هنوز مشخص نیست و حتی با وجود آنکه بسیاری از آنها یکی از والدین شان ایرانی است تا سن ۱۸ سالگی نمی توانند هویت مشخصی داشته باشند که در برنامه امشب به این مسائل می پردازیم.

سردبیر مجموعه «وطن دار» اظهار کرد: سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد که مستقیما با مسئله مهاجران افغانستانی در ارتباط است، به عنوان مهمان برنامه امشب این مجموعه حضور دارد و به کم کاری دولت ها در این زمینه و همچنین وظایف مجلس در بحث مهاجران افغانستانی می پردازد.

وی افزود: قانون مهاجرت ما مربوط به سال۱۳۰۵ است که با وجود بازبینی در سال ۱۳۸۵ ولی هنوز با مشکلاتی مواجه است و این مهم باعث شده که با مهاجران افغانستانی مشکلاتی را داشته باشیم.

رضوی خاطر نشان کرد: «وطن دار» مجموعه ۲۶ قسمتی است که ۲۱ قسمت باقی مانده در حال ضبط و تدوین همزمان است تا بتوانیم هر هفته آن را برای پخش از شبکه افق آماده کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن