استانی

وجود ۲ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در تایباد تایید شد

کد خبر : 39542

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در استان خراسان رضوی گفت: نتیجه آزمایش ۲ نفر از چند بیمار مشکوک مبتلا به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در این شهرستان مثبت اعلام شد.

به گزارش صبح مشهد، حیدر احسانی افزود: این ۲ بیمار هم‌اینک در منازل خود بستری و تحت کنترل کادر درمانی این شهرستان هستند.

وی ادامه داد: همچنین از تمامی اعضای خانواده این بیمار تست های کرونا گرفته شده که نتیجه آنها منفی اعلام شده است و دلیل مبتلا شدن آنها به این نوع ویروس، رفت و آمد زیاد نیروهای غیربومی از دیگر مناطق کشور به محل کار این ۲ فرد می باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: قدرت سرایت ویروس انگلیسی کرونا نسبت به ویروس چینی بسیار بیشتر است بطوری که شدت علائم بیماری و احتمال مرگ ناشی از آن افزایش یافته است.

وی افزود: راههای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و گونه جهش ‌یافته انگلیسی آن “استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع، شست ‌و شوی مکرر دستها، ماندن در خانه، پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری و حضور نیافتن در اجتماعات” است.

احسانی ادامه داد: با توجه به روزهای پایانی سال، نزدیک شدن به سال نو و تعطیلات عید نوروز، از همه شهروندان تقاضا می‌شود از رفت و آمدهای غیرضروری در شهر و تجمع در فروشگاهها و مراکز خرید به شدت پرهیز کنند و برنامه‌ های سفر خود را لغو نمایند.

وی گفت: هرگونه بی‌توجهی، سهل‌انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه‌ساز موج جدید شیوع ویروس کرونا خواهد بود که کنترل آن هزینه های سنگینی را در پی خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد افزود: در حال حاضر پنج بیمار کرونایی در بخش عفونی بیمارستان شهر تایباد بستری هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان نسبت به هفته گذشته روند ثابتی دارد.

احسانی به غربالگری کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در مرحله چهارم غربالگری در این منطقه افزون بر ۹۷ درصد ساکنان این شهرستان غربالگری شده اند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون از چهار هزار و ۷۲۷ نفر در شهرستان تایباد نمونه گیری انجام شده که جواب آزمایش ۲ هزار و ۳۵۷ نفر مثبت اعلام شده و ۱۱۹ نفر هم در این شهرستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن