یادداشت روز

فراخوان سراسری جبهه پیشرفت رفاه و عدالت استان خراسان رضوی برای انتخابات ۱۴۰۰

کد خبر : 39418

رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت استان خراسان رضوی در فراخوانی ضمن درخواست پیوستن جوانان به این جبهه برای فعالیت در انتخابات ۱۴۰۰ تاکید کرد: مسیر تغییر و تحول از درون صندوق‌های رای می‌گذرد.

به گزارش صبح مشهد، در متن فراخوان مجتبی آرین منش رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت استان خراسان رضوی آمده است: چند وقتی است که چرخ مدیریت اجرایی کشور سخت می‌چرخد. احساس می‌شود که عده‌ای خوش ندارند این چرخ به سلامت بچرخد و درسایه تحریم‌های خارجی و کارشکنی‌های داخلی؛ اشتغال، ازدواج و مسکن از لیست نیازهای اولیه جوانان خارج شده و تبدیل به آرزوهای محال گشته است.

وی تاکید کرد: معتقدیم تنها راه برون رفت از بحران مدیریتی کشور، به میدان آمدن اراده جوان‌های مومن و شجاع است؛ تا با تکیه بر ایمان و اراده جهادی، کشتی مدیریت را به ساحل امن برساند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: کمتر از سه ماه دیگر در کشور ما دو انتخابات سراسری و سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود بنابراین اگر خواهان تغییر و تحول هستیم باید بدانیم که این تغییر و تحول از درون صندوق‌های رای می‌گذرد.

در ادامه این فراخوان آمده است: تمام توجه زیاده خواهان و دشمنان نظام و انقلاب به این انتخابات است. کسانی که چشم طمع به مردم دارند، برای این انتخابات برنامه‌ریزی‌های دقیق و حرفه‌ای انجام داده‌اند. اینها برای ربودن نتیجه نهایی آرای مردم، حاضر هستند دست به هر نوع حیله و تبلیغات دروغین بزنند.

آرین منش در این فراخوان تاکید کرده است: برای صیانت از دستاوردهای انقلاب که سرمایه اصلی مردم است، هوشیاری سیاسی و بصیرت دینی جوان‌ها می‌تواند چاره کار باشد.

 عضو شورای وحدت اصولگرایان خراسان رضوی افزود: جبهه پیشرفت رفاه و عدالت استان خراسان رضوی از همه جوان‌های مومن و غیور دعوت به یک ائتلاف سراسری برای فعالیت و حمایت انتخاباتی می‌کند.

در ادامه این فراخوان آمده است: گام مهم امروز سیاست زدایی از شوراهای اسلامی شهر است چرا که بر اساس قانون، تمامی امور مدیریت شهرها بر عهده اعضای این شوراها یعنی از انتخاب شهردار تا آسفالت خیابان‌ها و تعیین عوارض‌های متعدد برعهده آنها است.

بنابراین هدف از تشکیل شوراها این بود که نخبگان مردمی و معتمدین محلی که به مسائل و مشکلات آشنا هستند، مدیریت شهر را به دست بگیرند اما در شهرهای بزرگ و کلانشهرها این هدف محقق نشد. از همان ابتدا با ورود سیاست‌مداران و جریان‌های سیاسی، در مسیر شوراهای اسلامی شهر انحراف ایجاد شد. هرچه وابستگی سیاسی شوراها بیشتر شد، انحراف از هدف زیادتر و عملکرد آنها ضعیف‌تر شد. از زمانی که انتخابات شوراها با ریاست جمهوری تجمیع شد، تضعیف و سیاسی شدن شوراهای شهر نیز سرعت بیشتری گرفت. در حالی که شورا یک نهاد اجتماعی است، نه سیاسی.

رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت استان خراسان رضوی در این فراخوان یادآور شد: خیلی از مشکلات مردم که باید توسط شوراها حل شود، به حاشیه رانده شد. برای نجات مدیریت شهری، لازم است در انتخابات ۱۴۰۰ از شوراهای شهر سیاست زدایی کنیم.

در ادامه این فراخوان آمده است: از شما جوان‌های فعال و کاردان دعوت می‌کنیم برای ثبت نام در انتخابات شورای شهر خودتان آماده شوید. آماده شوید برای آبادانی شهرها باهم و یکدل در سراسر کشور، یک لیست واحد جهادی متشکل از نخبگان بدهیم. لیستی که آرمانش کاستن از مشکلات شهرمان باشد، نه منافع جریان های سیاسی. تا پیروزی نهایی در کنار شما هستیم.
امید که احزاب سیاسی نقش تاثیرگذار خود را در معرفی جوانان نخبه، انقلابی و متخصص را ایفا نموده و بعد از انتخابات، شوراها دیگر نگاه سیاسی به وظایف شورایی خود نداشته باشند.

مجتبی آرین منش رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت استان خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن