اسلاید شوشهری

به همت شهرداری مشهد و با همكاری بهزيستی استان و در جهت تحقق «شهر مهربان» :

افتتاح نخستین بوستان مناسب‌سازی شده‌ ورزش کودکان معلول شرق کشور در مشهد

کد خبر : 43092

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از افتتاح نخستین مجموعه مناسب‌سازی شده‌ جهت ورزش کودکان معلول شرق کشور در مشهد با همت شهرداری مشهد در روز جهانی معلولین خبر داد.

صبح مشهد- به گفته‌ی مسعود فیروزی، این مجموعه هم اکنون در بوستان بسیج واقع در شمال شرقی مشهد توسط شهرداری مشهد و در راستای تحقق شعار «شهر مهربان» در حال ساخت و نصب است و در روزهای آینده مورد آزمایش نهایی قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد مناسب‌سازی استان خراسان رضوی افزود: شهرداری مشهد با همکاری کارشناسان بهزیستی و جامعه معلولین استان، وسایل بازی این بوستان‌ها را برای کودکان دارای معلولیت مناسب‌سازی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در فاز نخست، این طرح برای کودکان اوتیستیک، کودکان دارای معلولیت جسمی حرکتی و کودکان نابینای زیر ۱۰ سال مناسب‌سازی می‌شود.

وی این افتتاحیه را آغاز یک برنامه منظم و دوره‌ای برای مناسب‌سازی وسایل بازی تمام بوستان‌های مشهد و سایر شهرستان‌های خراسان رضوی دانست.

فیروزی گفت: با فرمانداری‌های شهرستان‌های استان که رئیس کمیته‌ی فنی مناسب‌سازی در شهرستان‌ها می‌باشند در حال رایزنی هستیم تا دست کم در بوستان‌هایی که امکانات کافی وجود دارد وسایل بازی را برای کودکان دارای معلولیت نصب کنند تا این کودکان نیز از نعمت تحرک و ورزش در فضای پارکی و تفریحی بهره‌مند شوند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ضمن تشکر از مدیران شهرداری و شورای شهر گفت: شهردار، مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد و همچنین شورای شهر همکاری جدی و تنگاتنگی با بهزیستی دارند و دغدغه‌مند معلولین هستند که امیدواریم این همکاری روز به روز بیشتر و نتایج آن برای معلولین عزیزمان ملموس‌تر شود.

فیروزی تأکید کرد: به دوستان شهرداری هم گفته‌ایم که کودکان دارای معلولیت نباید از سایرین جداسازی شوند و به همین خاطر، وسایل بازی آنها در کنار وسایل بازی کودکان غیر معلول نصب می‌شود تا هیچ‌گونه احساس جدایی و جداسازی در بین نباشد و همه‌ی کودکان در کنار یکدیگر از این فضاها بهره‌مند شوند.

وی همچنین در خصوص برگزاری برنامه‌های روز جهانی معلولین در استان گفت: امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای هفته معلولین تدارک دیده‌ایم که در هفته‌ی اول آذرماه اعلام می‌شود.

شایان ذکر است روز سوم دسامبر مطابق با روز ۱۲ آذر، روز جهانی معلولین نام گرفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن