شهری

اردوگاه معتادان متجاهر شماره یک مشهد افتتاح شد/ ۹ شهید طی یک سال برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر

کد خبر : 39379

با حضور ویدئو کنفرانسی محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی، اردوگاه نگهداری و درمان معتادان متجاهر شماره یک مشهد افتتاح شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، محمدصادق معتمدیان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح اردوگاه نگهداری و درمان معتادان متجاهر شماره یک مشهد که محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانسی نیز در آن حضور داشت، اظهار کرد: خراسان رضوی به دلیل مرزهای طولانی و همجواری با یکی از مراکز مهم عمده تولید مواد مخدر در جهان، یکی از استان‌های درگیر با حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با تعامل و همراهی حداکثری میان اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و توان مضاعفی که در نیروهای نظامی، انتظامی، مرزبانی و اطلاعاتی ما به همراه حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از نیروهای ضابط وجود داشته، عملکرد بسیار خوبی در امر مقابله و مبارزه با مواد وجود داشته است.

وی با اشاره به آمار کشفیات مواد مخدر در سال جاری افزود: در ۱۱ ماهه امسال، بیش از ۴۰ تن میزان کشفیات مواد مخدر بوده که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

معتمدیان با بیان اینکه در امر مقابله و مبارزه با مواد مخدر هزینه‌های زیادی داده‌ایم، تاکید کرد: در این راه بیش از ۳۸۳ شهید تقدیم شده‌اند و ۳۸۰ مجروح و جانباز داشته‌‌ایم که این نشان‌دهنده عزم جدی جمهوری اسلامی ایران در بحث مبارزه با مواد مخدر است.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در مباحث پیشگیری، درمان، مقابله و صیانت هم برنامه‌هایی را با همکاری همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تدوین کرده‌ایم که در سال ۱۴۰۰ با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به بحث ساماندهی، نگهداری، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار خوبی در این حوزه انجام گرفته است و با همکاری‌های شکل گرفته در استان، برنامه‌ها را به صورت جهشی انجام خواهیم داد.

معتمدیان با بیان اینکه افتتاح ۴ مرکز را امروز شاهد خواهیم بود، ادامه داد: نخست در فاز اول ظرفیت ۵۰۰ نفر و با برنامه توسعه در سال ۱۴۰۰ تعداد دو هزار و ۵۰۰ نفر به ظرفیت‌های استان اضافه خواهد شد؛ همچنین در چهار شهرستان نیشابور، تربت حیدریه، سبزوار و قوچان امکان نگهداری ۸۰۰ نفر فراهم می‌شود.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ظرفیت اردوگاه‌های نگهداری از معتادان متجاهر در استان با افتتاح‌های امروز به سه هزار و ۱۰۰ نفر خواهد رسید، در این راستا با حمایت‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰ این ظرفیت به هشت هزار و ۸۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

۹ شهید طی یک سال برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران هم در این مراسم اظهار کرد: دنیا بیش از یک قرن است که با مواد مخدر مبارزه می‌کند و هنوز موفق نشده آن را ریشه‌کن کند، مشخصا این مبارزات ناکافی بوده است.

اسکندر مؤمنی با بیان اینکه کشت مواد مخدر در افغانستان ادامه دارد، گفت: با تمام توان و با وجود شرایط سخت بیماری کویید ۱۹ در همه جهان، کشفیات مواد مخدر که عمدتا با هدف ارسال به اروپا قاچاق می‌شد را داشته‌ایم. سال جاری ۹ شهید و ده‌ها جانباز و مجروح در این راه داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سازمان ملل، تهران را مرکز پژوهش و درمان اعتیاد نام‌گذاری کرد و ما مجموعه ای را در تهران افتتاح کردیم.

گفتنی است؛ عملیات اجرایی احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادان متجاهر شماره یک مشهد با همکاری استانداری و با هدف کنترل آسیب‌های اجتماعی در تاریخ ۲۴ تیرماه امسال آغاز و در زمینی به مساحت ۳۲ هزار متر مربع به اجرا درآمده است؛در فاز نخست در ۲۰ هزار متر مربع از آن عملیات عمرانی با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال و هزینه کل پروژه ۲۵۰ میلیارد ریال به اجرا در آمده است و در حال حاضر امکان ارائه خدمات به ۵۰۰ نفر فراهم آمده‌ و در فاز بعدی ظرفیت پذیرش آن به ۳ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن