زندگی

با رقیب عشقی‌ام چه کنم؟

کد خبر : 39370

شرایط زندگی‌ام پیچیده شده، پشت‌کنکوری‌ام و به دختری علاقه دارم اما هنوز به خواستگاری‌اش نرفته ام. چند روز پیش به صورت اتفاقی فهمیدم که رقیب عشقی پیدا کردم و پسر دیگری به خواستگاری‌اش رفته است. شوکه شده‌ام و نمی‌دانم چه کنم. می‌ترسم ازدواج کند و شکست عشقی سنگینی بخورم. کمکم کنید.

نویسنده : راهله فارسی | مشاور

صبح مشهد– مخاطب گرامی، به نظرم شما با قبول نشدن در دانشگاه، احساس شکست کردید و دوست ندارید با ازدواج این خانم، دوباره این حس را تجربه کنید اما اولین نکته‌ای که باید خدمت شما بگویم، سن شماست. در سنی که شما قرار دارید، انتخاب‌ها بر مبنای احساسات است و باید گفت که عشق و علاقه، تنها شرط لازم و کافی برای یک ازدواج نیست. در قدم اول با خانواده‌تان درباره حس و علاقه‌تان صحبت کنید. شاید اگر آن‌ها موافق باشند، بتوانند با آن خانم صحبت کنند و از احساس و نظر وی و خانواده‌ اش هم آگاه شوند. اگر شرایط ازدواج با یکدیگر را داشته باشید، این اتفاق باعث می‌شود تا زمان به ثبات رسیدن شرایط شما صبر کنند.

عجله نکنید
در هر انتخابی، وقتی ما در شرایط اضطرار و عجله قرار می‌گیریم، امکان اشتباه کردن‌مان چندین برابر می‌شود و زمانی که این انتخاب به بزرگی انتخاب شریک زندگی باشد، اهمیتش بیشتر می‌شود. شما چون نگران ازدواج دختر مورد علاقه‌تان هستید، دارید به خودتان استرس می‌دهید و عجله دارید که این حس به سرانجام برسد و به عاقبت آن فکر نمی‌کنید. در ضمن بیشتر روان‌شناسان امروزی معتقدند به طور کلی در جامعه شهری فعلی سن زیر ۲۰ سال برای ازدواج آقایان، مناسب نیست. ازدواج سالم نیاز به بلوغ‌های چندگانه دارد که بسیاری از آن‌ها در سنین پایین حاصل نمی‌شود. بسیاری از افراد در سنین آغاز جوانی هنوز نمی‌دانند از زندگی چه می‌خواهند و در سال‌های بعد، اولویت‌هایشان تغییرات زیادی پیدا می‌کند. ضمن این‌که در این سنین معمولا احساسات ما بر عقل‌مان چیره است.

واقعا آماده ازدواج هستید؟
شما در پیامک تان از شغل‌تان، درآمدتان و … چیزی نگفتید. قبل از هر چیز از خودتان بپرسید واقعا آماده ازدواج هستید؟ پیش از آن که پیشنهاد ازدواج دهید، درباره اهداف خود فکر و با فرد مدنظر صحبت کنید. اگر قصد دارید به فردی پیشنهاد ازدواج دهید، حتما خانواده‌تان را مطلع کنید. ازدواج چیزی نیست که بخواهید به خاطر انگیزه های آنی وارد آن شوید. نباید فکر کنید چون او خیلی زیباست یا چون خواستگاران زیادی دارد، باید سریع وارد عمل شوید و او را انتخاب کنید. در قدم آخر، به شما تاکید می کنم بهترین روش برای پیشنهاد دادن، این است که خانواده شما قدم جلو بگذارند یا فردی واسطه شود و ببیند حس طرف مقابل درباره شما چیست و آیا اصلا شما شرایط او یا خانواده‌ اش را دارید؟ سپس تصمیم نهایی را بگیرید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن