اسلاید شوشهری

کلانشهر مشهد دارای هشت هزار آتش‌نشان داوطلب است

کد خبر : 51208

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: تعدادآتش‌نشانهای داوطلب در این کلانشهر حدود هشت هزار نفر است که در گروه‌های سنی مختلف فعال هستند.

به گزارش صبح مشهد، علی نجفی ظهر روز گذشته یکشنبه در همایش بزرگ آتش‌نشانان داوطلب، افزود: اینکه امروز می‌توانیم کنار هم در آرامش باشیم، ثمره خون تعداد زیادی آتش نشان گمنام است که جانفشانی کردند تا به این سطح از امنیت و ایمنی در این شهر برسیم.

وی اضافه کرد: نمونه مهم و عینی این جانفشانی در ٢٩ بهمن ماه ١٣٨٢ اتفاق افتاد، در حادثه قطار نیشابور آتش‌نشانان مشهدی و نیشابوری جانفشانی کردند تا جان عده ای زیادی از مردم حفظ شود .

نجفی با بیان اینکه در اتفاق پلاسکو فداکاریهای آتش نشانان در کشورمان بهتر شناخته شد، گفت: شاید قبل از حادثه پلاسکو خیلی‌ها با شغل و مخاطرات آتش‌نشانی آشنا نبودند.

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این همایش اظهار کرد: فعالیت بانوان همانند موقعیت‌های متعدد دیگر در حوزه آتش نشانان داوطلب، فعال‌تر است.

حسین باغگلی با بیان اینکه از فعالیت‌های داوطلبانه به عنوان زبان مشترک در دنیا استفاده می شود، افزود: در موقعیت‌های بحرانی مشخص می شود که عنصر داوطلب چقدر کمک کننده و مثمر ثمر در مدیریت بحران است.

در این همایش تعدادی از آتش نشانان داوطلب در مشهد تقدیر شدند.

تعداد آتش نشانان سازمانی فعال در آتش نشانی مشهد هزار و ٨٠٠ نفر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن