زندگی

خانمم می‌گوید یا عشقت را به من ثابت کن یا طلاق بگیریم!

کد خبر : 38642

۲ ماه و نیم پیش با دختری که به او علاقه‌مند بودم، عقد کردم. چند روزی است که مدام به من می‌گوید باید علاقه‌ات را به من ثابت کنی و نشانم بدهی وگرنه باید زودتر از هم جدا شویم. نمی‌فهمم این حرفش یعنی‌چی؟ چه کار باید بکنم؟ چطور علاقه‌ام را نشان دهم؟ چه کنم؟

نویسنده : فریبا البرز | کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده

صبح مشهد– مخاطب گرامی، شما در توضیح مسئله خود به قدر کافی شفاف سخن نگفتید. به هر حال چند سوال در این‌ بین مطرح است تا راهنمایی من، به صورت اصولی‌تری انجام شود. مثلا هر کدام چند سال دارید و این‌که دقیقا بعد از این مدت بسیار کوتاه از عقدتان چه اتفاقی افتاده است که همسرتان اسم جدایی را به زبان می‌آورد؟ آیا زندگی فرد دیگری را دیده و با خود مقایسه می‌کند یا رفتار خاصی از شما دیده یا بین رابطه شما با خانواده‌تان حساس شده یا … ؟ در هر صورت شما دچار چنین مشکلی شده‌اید و می‌توانیم با پاره‌ای توضیحات و تلاش شما برای به کارگیری چند راهکار، امیدوار باشیم که چالش شما حل و فصل شود.

سوال‌تان را با خودش مطرح کنید
در وهله اول باید گفت شما به عنوان همسر نزدیک‌ترین فرد به او هستید. با خودش صحبت کنید و از او به شکل محترمانه و دوستانه بپرسید من چه کارهایی باید انجام دهم که نشان‌دهنده اثبات علاقه‌ام به تو ‌باشد؟ چه رفتارهایی از من تو را آزرده می‌کند؟ بنابراین به جای تلاش برای پیدا کردن پاسخ سوال‌تان به کمک دیگران، در قدم اول در یک فرصت مناسب از خودش بپرسید.

زبان عشق خانم‌تان را کشف کنید
با توجه به این‌که قبل از ازدواج آشنایی با هم داشته‌اید احتمالا به روحیات و خواسته‌های وی شناخت نسبتا بیشتری دارید. بهتر است ابتدا زبان عشق او را بشناسید و با دانستن آن کمک بیشتری به زندگی‌تان می‌شود. رایج‌ترین شیوه‌های محبوب هر فرد برای مورد علاقه قرار گرفتن که زبان عشق او لقب می‌گیرد، عبارت اند از: شنیدن کلام تاییدآمیز، دریافت خدمات‌، دریافت هدیه، داشتن رابطه احساسی و وقت گذاشتن برای یکدیگر. هر فردی یکی از این‌ها را بیشتر از دیگری می‌پسندد و اگر شریک زندگی‌اش آن را بیشتر ارضا کند و به آن پاسخ بهتری بدهد، بیشتر لذت می‌برد و حس خوب بیشتری از ازدواج و همسرش می‌گیرد.

این شایدها را بررسی کنید
ممکن است همسر شما دوست دارد مثل اوایل آشنایی، ابراز علاقه و تایید بیشتری از شما دریافت کند. بنابراین می‌توانید با ابراز علاقه، گذاشتن پیام‌های عاشقانه به شکل غیر منتظره و … او را غافلگیر کنید. شاید او دوست دارد شما بیشتر از گذشته به او در انجام کارهایش کمک کنید بنابراین یک سری از کارهایش را برایش انجام دهید یا بیشتر کمکش باشید. ممکن است عاشق دریافت هدیه در موقعیت‌های مختلف به شکل‌های مختلف باشد. شاید دوست دارد بیشتر برایش زمان بگذارید و فعالیت‌های مشترک بیشتری با یکدیگر و دوتایی داشته باشید. مثلا با هم به خرید یا پارک بروید. شاید نیاز دارد کمی از زمان کاری خود را به خاطر بیشتر با او بودن کم کنید. شاید تماس فیزیکی و در آغوش گرفتن بیشتری از شما نیاز دارد. با دقت بیشتر به رفتارها، صحبت‌ها و سلیقه های او می‌توانید زبان عشق او را حدس بزنید و با همان زبان با او مراوده کنید. کمک گرفتن از مشاور و گفت‌وگو با وی هم به شما کمک بیشتری برای شناخت نیازهای طرف مقابل می‌کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن