دانش و فناوری

تولید و فروش شرکتهای پارک علم و فناوری خراسان ۱۰ برابر شد

کد خبر : 38619

رییس پارک علم و فناوری خراسان گفت: تولید و فروش شرکتهای زیر مجموعه این پارک نسبت به سال ۱۳۹۵ حدود ۱۰ برابر شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، رضا قنبری روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: میزان فروش محصولات تولیدی شرکتهای فناوری و نوآور زیرمجموعه پارک علم و فناوری خراسان در سال جاری بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۰ برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت عرضه محصولات این شرکتها یک سوم محصولات مشابه است میزان صرفه‌جویی ارزی در این شرکتها طی سال جاری پنج هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان گفت: امسال از محل بودجه عمومی پارک علم و فناوری با پرداخت ۶۰ میلیارد ریال به صورت مستقیم از شرکتهای زیرمجموعه حمایت شده است که در مقایسه با سال ۹۵ معادل ۱۵ برابر افزایش دارد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون چهار محور کاری اصلی در حمایت از شرکتهای دانش بنیان در این مجموعه مد نظر بوده است افزود: توجه به ضرورت بازاریابی و ورود شرکتها به بازار و عرضه محصولاتشان، توجه به نیروی انسانی متخصص و جذب دانش‌آموختگان در این زمینه، تغییر نگاه و برخورد جامعه و دستگاهها به شرکتهای دانش بنیان و نوع فعالیت آنها و ورود شرکتهای دانش بنیان به عرصه تصمیم سازی و تصمیم‌گیری مهمترین محورهای کاری بوده است.

قنبری ادامه داد: هم اکنون ۳۵۰ شرکت دانش بنیان و فناور با چهار هزار و ۷۰۰ نیروی متخصص در پارک علم و فناوری خراسان فعالیت دارند که ۸۵ درصد آنان دارای مدرک لیسانس به بالا هستند که نشان از ضرورت تقویت ارتباط این شرکتها با دانشگاهها دارد.
شهر هوشمند
وی گفت: در حال حاضر سهم شرکتهای دانش بنیان از جی.دی.پی (GDP) یا تولید ناخالص داخلی معادل یک درصد در کشور است که باید به ۲۰ درصد برسد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان افزود: پارک خراسان در توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان رتبه نخست را در کشور دارد اما بیش از ۹۰ درصد منابع حمایتی از شرکتهای دانش بنیان با توجه به شمار بالای شرکتهای فعال در تهران جذب می‌شود.

وی با اشاره به مطالبه چند ده میلیاردی شماری از شرکتهای فعال در این مجموعه از دولت ادامه داد: پرداخت این مطالبات می‌تواند به رونق و تقویت فعالیت این شرکتها کمک کند.

قنبری گفت: در زمینه بازاریابی برای محصولات تولیدی شرکتهای دانش بنیان و فناور بسیار ضعیف عمل شده در حالی که باید همه در این زمینه کمک و همکاری کنند زیرا سودآوری در اقتصاد کشور در نوآوری است و این امر نشان از فرهنگ نوآورانه و رواج آن دارد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن