اسلاید شودانش و فناوری

مدیر امور ترویجی وگفتمان سازی ستاد خیرین وزرات علوم و تحقیقات خبر داد:

معافیت مالیاتی خیرین با کمک به بنیاد حامیان دانشگاهی

کد خبر : 50057

مدیر امور ترویجی وگفتمان سازی ستاد خیرین وزرات علوم و تحقیقات گفت: خیرین با کمک به بنیاد حامیان دانشگاهی می توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

به گزارش صبح مشهد، فوژان صباحی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در حوزه گفتمان سازی و توان افزایی برای بنیادهای حامیان دانشگاهی یک دوره مدیریت اجرایی برگزارشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۵ بنیاد حامی دانشگاه داریم بیان کرد: که در واقع برای جلب مشارکت مردم و تقویت زیر ساخت علم فنآوری کشور بنیادهای حامیان دانشگاهی به یاری دانشگاه آمده‌اند.

مدیر امور ترویجی وگفتمان سازی ستاد خیرین وزارت علوم و تحقیقات ادامه داد: این بنیاد ها توسط خود خیرین اداره می شوند و برای اینکه بتوانیم به بهتر این زیست بوم وقف و خیر را در جامعه و بخصوص در دانشگاه‌ها فراهم کنیم باید به مبحث آموزش بپردازیم.

صباحی تصریح کرد: برای اینکه حامیان دانشگاهی برای جلب مشارکت های مردمی موفق باشند ک باید آموزش‌های به روزی که در دنیا برای بازاریابی اجتماعی و جلب مشارکت حامیان و خیرین در جامعه موثر است و می‌توانند این مشارکت را درصدش را افزایش بدهد، ببیند.

وی گفت: با این هدف یک دوره آموزشی مدیریت اجرایی برنامه ریزی و برگزار شد، در این دوره با دعوت از ۲۵ کارشناس و مدیر بنیادهای حامی دانشگاهی و اساتید برجسته کشور به مدت سه روز از ۲۲ تا ۲۵ آذر ماه در مشهد برگزار شد.

مدیر امور ترویجی وگفتمان سازی ستاد خیرین وزارت علوم و تحقیقات افزود: این دوره با هدف توان افزایی و آشنایی مدیران و کارشناسان بنیادهای دانشگاهی با نحوه جلب مشارکت مردم و تقویت زیرساخت علم و فناوری برگزار شده است.

صباحی بحث تشکل‌های حامی دانشگاهی یک مباحث تخصصی هست نیاز دارد که افرادی که این تشکل‌ها را دارند آموزش های لازم را ببینید صباحی عنوان کرد: یکی از مباحثی که بنیادهای حامیان دانشگاهی باید به آن تسلط داشته باشند مسئله مالیات است، اگر خیرین از معافیت ها اطلاع پیدا کنند مسلما مشارکت بیشتری خواهند داشت برای همین یکی از سرفصلهای این دوره بحث مالیات است.

وی ادامه داد: چگونه برخورد با خیرین جلب مشارکت آحاد مردم، ایجاد کمپهای حمایت‌ها از جمله سر فصل های این دوره بود.

وی با بیان اینکه دو دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه تربت حیدریه را دو دانشگاه برتر در زمینه خیرین در کشور عنوان کرد و گفت: طی بررسی انجام شده و حضور مرجع شریف امام رضا (ع) و فعالیت خوب بنیاد حامیان دانشگاه فردوسی مشهد این شهر به عنوان میزبان این دوره انتخاب شد.

مدیر امور ترویجی وگفتمان سازی ستاد خیرین وزارت علوم و تحقیقات بیان کرد: اگر ما بخواهیم موفقیت‌های کشور پیش از پیش شاهد باشیم باید در حوزه علم فنآوری هنگام با تکنولوژی روز پیش برویم و دانشجو ما این استعدادهای کم نظیر کشور و سرمایه جوان ما در دانشگاه‌ها باید از بستر مناسب برخوردار باشند تا بتواند در تحقیقات موفق باشند.

وی تصریح کرد: قطعا دولتها به تنهایی نمی تاند از عهد این تامین نیاز دانشگاه ها بربیایند باید مردم پای دانشگاه ها بیایند.

وی خاطرنشان کرد: در طول برنامه ششم توسعه آن طور که آمار هست چندبرابر بودجه که دانشگاه ها تعلق میگیرد مردم کمک کردند و این نهضت، نهضت بسیار خوبی بوده است و برای اینکه مدیران کارشناس ما بتواند این سطح مشارکت بالا برنند باید با علوم روز بازاریابی اجتماعی آشنا بشوند و این دوره در راستای همین هدف تدارک دیده شده تا آموزشهای مورد نیاز در جلب مشارکت‌های مردمی راهکار خوب و مناسبی را آموزش بدهیم.

بیش از ۶ هزار میلیارد تومان کمک خیرین به بنیاد خیرین وزرات علوم

همچنین معاون پشتیبانی و اجری ستاد خیرین وزرات علوم گفت: طی ۵ سال خیرین ۶ هزار میلیارد تومان به ستاد خیرین وزرات علوم کمک کردند.

محمد عبدالحسینی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: خیرین در وزرات علوم بیشتر در زمینه ساخت ساختمان ها فعالیت میکردند ما تلاش داریم خیرین را به سمت کار آفرینی و اشتغال زایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی سوق دهیم.

وی ادامه داد: در برنامه توسعه ششم چندبرابر بودجه‌ای که دولت به دانشگاه تخصیص داد مردم و خیرین به ستاد خیرین وزرات علوم کمک کردند.

معاون پشتیبانی و اجری ستاد خیرین وزرات علوم بیان کرد: این نهضت پویای و خوبی است ما در کشور ۱۸۰ دانشگاه داریم که ۷۰ نهاد خیرین داریم که ۴۰ تا فعال هستند که از این تعداد ۲۰ تا از مدیران، هئیت امنا و یا کارشناس این موسسات خیریه دانشگاهی فعال دعوت کردیم.

عبدالحسینی بیان کرد: برای افزایش جذب خیرین و آموزش، یک دوره مقدماتی آموزش مدیریت اجتماعی موسسات خیریه در مشهد به مدت ۲۵ ساعت برگزار کردیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن