شهری

ماه مبارک رمضان، ماه بندگی و انفاق

کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی جدی است!

کد خبر : 40309

در حال حاضر ذخایر خونی به شدت رو به کاهش است، از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) درخواست می شود تا با حضور در پایگاه ها و اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی، در این اطلاعیه با اشاره به کاهش مراجعه مردم به پایگاه ها بدلیل روزه داری و گرمای هوا آمار ذخیره خون استان به شدت رو به کاهش است. در حال حاضر ذخایر خونی موجود کاهش یافته که با ادامه این روند در روزهای آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش جدی مواجه خواهد شد .

در ماه مبارک رمضان هستیم ، ماه فضائل اخلاقی و فرصتی برای انجام اموری که باقی الصالحات میشوند . اهدای خون از جمله امور خیر ی است که میتواند بدرستی تجلی طاعت حق تعالی باشد . اهدای خون با رعایت توصیه های لازم منافاتی با روزه داری ندارد . در ماه مبارک رمضان نیز داوطلبان ، پس از بررسی پزشکی و اطمینان از احراز شرایط مربوط میتوانند خون اهدا نمایند و پس از آن ، با مصرف بیشتر مایعات ، حجم خون اهدایی سریعتر جایگزین خواهد شد .

توصیه بر این است که در ایام روزه داری ، داوطلبان اهدای خون ساعتی پس از صرف افطاری مغذی که ترجیحا سنگین و حجیم نباشد ، با آرامش و صرف زمان لازم به پایگاههای اهدای خون مراجعه نمایند . صبورانه و صادقانه در طی مراحل مختلف اهدای خون مساعدت نموده و پس از اهدای خون استراحت کافی داشته باشند . تا زمان سحر از مایعات بیشتری استفاده نموده و از فعالیت سنگین خودداری نمایند . در چند روز پس از اهدای خون نیز از فعالیتهای شدید بدنی و حضور طولانی در برابر آفتاب مستقیم پرهیز کنند .

پایگاههای اهدای خون هر شب پس از افطاراز ساعت ۲۱ الی ۱ بامداد پذیرای داوطلبان ایثارگر است تا بیماران نیازمند ،حاجت خویش را بواسطه ایثار و نوعدوستی آنان از خدای خویش بگیرند .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن