اجتماعی

تذکر دبیرکل سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام خطاب به رئیس سازمان همکاری اسلامی ( OIC )

چالش وحدت امت اسلام و خطر تجزیه و فروپاشی، و تبدیل شدن به تکه های نژادی، طائفه ای و مذهبی را جدی بگیرید

کد خبر : 48461

چرا اندوخته ها و سرمایه های مسلمانان در بانک های کشورهای بیگانه خوابیده است تا به توسعه بیگانگان کمک کند در حالی که شبکه بانکی بدون ربا در کشورهای اسلامی و حجم مبادلات اقتصادی خود بهترین ظرفیت برای جذب منابع مالی ملت های مسلمان به شمار می رود.

مدیر شبکه خبری وحدت جهانی و دبیرکل سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام با هشدار به آقای حسین ابراهیم طه دبیر کل کنونی سازمان همکاری اسلامی، خواهان صیانت و حمایت از منافع جهان اسلام در برابر کشورهای غربی و روح ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان طبق اساس نامه تشکیل این نهاد شاخص بین المللی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد به نقل از آژانس بین المللی اطلاع رسانی سازمان حقوق بشرامت واحده جهان اسلام، علی کهنمویی با بیان این که امروزه چالش های متعددی، وحدت و یکپارچگی جهان اسلام را تهدید می کند، خاطر نشان ساخت، غفلت سران کشورهای اسلامی می تواند عواقب سنگینی برای امت های اسلامی به دنبال داشته باشد.

مشروح گفتگوی وی که خطاب آن به آقای حسین ابراهیم طه دبیر کل جدید سازمان همکاری اسلامی می باشد به شرح ذیل می باشد:

اشغال اراضى مسلمانان و تداوم جنگ‏هاى استعمارى جدید، پس از قطع رگ‏هاى دولت عثمانى، با شکست در جنگ اول جهانى و تقسیم قلمرو آن میان بریتانیا و فرانسه، طى توافقنامه مشهور سایکس پیکو آغاز شد. لذا امت اسلامى چگونه مى‏تواند فرهنگ مقاومت آزادى بخشى را ریخت‏بندى کند و علوم قدیمى خود را از همین چالش تازه باز سازى نماید؟ راه این کار، روشن ساختن مفهوم زمین در قرآن کریم است: «اله السموات و الارض»، «رب السموات و الارض»، «هوالذى فى السماء اله و فى الارض اله» و…

همچنین چالش عدالت اجتماعى و توزیع در آمد امت اسلام به همگان، به گونه‏اى است که بیشترین اندازه ممکن عدالت و برابرى را تحقق بخشد. ثروتمندترین اغنیاى عالم و نیز فقیرترین فقراى عالم در میان ما مسلمانان هستند برخى در میان ما از پرخورى مى‏میرند و عده‏اى دیگر در اثر گرسنگى و قحطى ؛ در حالى که امت اسلام امتى یکپارچه است. سرمایه‏ها و دارایى‏هاى مادى در یک سو و سرمایه‏ هاى انسانى در سوى دیگر و زمین‏هاى زراعى حاصلخیز در سمتى دیگر قرار دارد. چگونه امت اسلام مى‏تواند از این یکپارچگى استفاده کند تا رفاه و آسایش فراگیرى را به خود ببیند؟

چرا اندوخته ‏ها و سرمایه‏ هاى مسلمانان در بانک‏هاى کشورهاى بیگانه خوابیده است تا به توسعه بیگانگان کمک کند؟

کمک‏هایى که به کشورهاى فقیر مى‏شود، از محل سود اندوخته‏هاى مسلمانان در بانک‏هاى خارجى تأمین مى‏شود. بانک‏هاى جهانى براى دادن وام به کشورهاى فقیر، شرایط ذلت آورى چون برداشت یارانه مواد غذایى و تقویت بخش خصوصى را تحمیل مى‏کند.

از طرفی دیگر معقول نیست که امت اسلام ۴۳ نیازهاى خود را از خارج تأمین کند ؛ امتى که غذایش، حاصل دسترنج خود او نیست، نمى‏تواند در تصمیمات خود مستقل باشد چنین ملتى اراده‏اش در تصرف کشورى است که غذایش را از آن وارد مى‏کند.

برادر گرامی ام جناب حسین ابراهیم طه که ریاست دبیر کلی سازمان همکاری اسلامی به عهده شماست، به درستی می دانید مسلمانان ۵۱ درصد ساکنان کره زمین را تشکیل مى‏دهند و شمارشان به بیش از ۱ میلیارد و دویست و پنجاه میلیون مى‏رسد.

جغرافیاى اسلام از آسیا تا افریقا امتداد دارد. مسلمانان از داشتن نماینده در شورای امنیت سازمان محرومند حتی نتوانسته‏اند فلسطین را آزاد کنند. هنوز قدس در اشغال است ؛ در حالى که ۶ میلیون صهیونیست در نیمى از سرزمین فلسطین، چندین بار بر عرب‏ها پیروز شده‏اند. مسلمانان کمیت دارند، ولى فاقد کیفیت‏ اند و دشمنانشان کیفى‏ اند و کمیتى ندارند. از این جا است که به ضرورت بسیج نقطه ‏هایى که حاملان امانت الهى بر روى زمین‏ اند پى‏ مى‏بریم. انسان هم براى تحقق هدفى به زمین که اداى امانت و تحقق رسالت الهى است آمده است.

من به عنوان دبیرکل سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام ( که طبق منشور ۲۰ ماده ای سازمان ملل که در حمایت از مدافعان حقوق بشر تصویب شده ) از حیث حقوق بشر ی دارای مقام نظارت عالیه بر عمل کرد دولت ها و نهاد های سیاسی در زمینه رعایت مصادیق حقوق بشر و همچنین در حکم مدعی العموم امت اسلام از شما می خواهم مصداق آیه قرآنی ( و لا تهنوا ولا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین ) صیانت و حمایت از منافع جهان اسلام در برابر کشورهای غربی و روح ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان طبق اساس نامه تشکیل این نهاد با جدیت دنبال نموده و خطر چالش وحدت امت اسلام و تبدیل شدن به تکه های نژادی، طائفه ای و مذهبی را با محوریت قرآن مجید و سیره نبی رفع نمایید.

علی کهنمویی دبیرکل سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام ( KUNS )

رونوشت:

۱- معاونت ارزشیابی و نطارت بر عملکرد دولت ها و نهادهای سیاسی در زمینه رعایت مصادیق حقوق بشر. رونوشت

۲- معاونت امو سران و بزرگان جهان اسلام

۳- معاونت اموزش حقوق بشر و اشنا سازی سران و بزرگان جهان اسلام با مصادیق حقوق بشر

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن