اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

۹۰۰۰ هزار معتاد متجاهر خراسان رضوی جمع آوری و توانمند خواهند شد/ خیرین همچنان یاری رسان بهزیستی باشند

کد خبر : 41507

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۹۰۰۰ هزار معتاد متجاهر خراسان رضوی طی سال جاری جمع آوری و توانمند خواهند شد.

به گزارش صبح مشهد، مسعود فیروزی روز دوشنبه طی نشست خبری در آستانه آغاز هفته بهزیستی و تامین اجتماعی افزود: در حال حاضر ۲۰۰ هزار نفر معلول و افراد واجد شرایط در این استان با جمعیت تقریبی ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار نفر زیرپوشش بهزیستی این استان قرار دارند و مستمری دریافت می کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن سایر گروههایی که از خدماتی مانند غربالگری شنوایی، بینایی، اوتیسم و دیگر خدمات حمایتی بهره‌ می‌برند نیز تحت حمایت غیرمستقیم بهزیستی قرار دارند.

وی همچنین گفت، بیش از ۱۰ درصد جمعیت این استان زیرپوشش مستقیم این اداره کل قرار داشته و مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: شعار امسال هفته بهزیستی در چهل و یکمین سال تاسیس “بهزیستی در گام دوم؛ هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی و خانواده”، تغیین شده و مد نظر قرار دارد.

وی همچنین در زمینه سقط درمانی در مراکز پیشگیری از اختلالات ژنتیک افزود: در سال گذشته بیش از ۳۰۰ مورد ختم بارداری قانونی پس از بررسی‌های دقیق ژنتیکی و مشاوره با مراجع قانونی و دریافت مجوز شرعی، انجام شد.

فیروزی ادامه داد: طرح‌های غربالگری ژنتیک به منظور پیشگیری از ولادت‌های دچار معلولیت مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهاد دهندگان طرح به دنبال این بوده‌اند که تشخیص، خیلی دقیق باشد و در سقط درمانی حداقل ممکن شانس سلامت جنین در نظر گرفته شود.

وی گفت: تشخیص نهایی در سقط درمانی به عهده‌ متخصصان ژنتیک و پزشکی قانونی است و متخصصان این رشته‌ها هستند که با مجوز شرعی برای این امر تصمیم می‌گیرند بنا بر این، میزان و دقت تشخیص، مبنای علمی و قانونی دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از افزایش مستمری‌ها و یارانه‌ معلولین در سال جاری خبر داد و افزود: به خاطر افزایش هزینه‌های عمومی و به هم خوردن وضعیت اقتصادی که ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان است، مددجویان نتوانسته‌اند شیرینی این افزایش ۵۰ درصدی را بچشند.

وی ادامه داد: با تمام مشکلات و موانع موجود محدودیت‌های کرونایی، واکسیناسیون مراکز اقامتی زیرپوشش بهزیستی استان را با ۱۴ هزار دوز واکسن به اتمام رساندیم و با کمترین تلفات جانی، از این بیماری گذر کردیم.

فیروزی با اشاره به گزارش هفت هزار و ۷۱۹ مورد کودک‌آزاری در استان طی سال گذشته گفت: بر این اساس، کودک آزاری رتبه نخست آسیبهای اجتماعی گزارش شده به اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی استان را دارد که از مجموع این تعداد چهار هزار و ۵۷۳ مورد شامل مسامحه و غفلت نسبت به کودک بوده است.

وی افزود: تا پایان امسال جمع آوری ۹ هزار معتاد متجاهر هدفگذاری شده که تاکنون بیش از چهار هزار نفر آنان جمع آوری شده‌اند.

۲۲ تا ۲۸ تیر ماه هفته بهزیستی و تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن