شهری

هوای زمستانی مشهد نسبت به گذشته گرمتر شده است

کد خبر : 38304

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین دمای هوای کلانشهر مشهد ظرف بهمن‌ ماه جاری در مقایسه با دوره آماری بلندمدت به میزان چهار درجه سلسیوس افزایش یافته و گرمتر شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، محسن عراقی‌زاده روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ما پیرامون گرمای کم‌سابقه هوای مشهد در میانه فصل زمستان افزود: هوای بهمن ماه امسال در استان خراسان رضوی نسبت به دوره آماری گرمتر شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌های قبلی هواشناسی نیز موید افزایش دو درجه‌ای میانگین دمای هوای بهمن ماه جاری نسبت به دوره آماری بود.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی کنونی نیز حاکی از ماندگاری هوای گرم در این استان برای ۱۰ روز آتی است.

وی ادامه داد: بر اساس پیشینه معمول همه ساله، در این موقع سال “جبهه پرفشار جوی سیبری” حامل هوای سرد به سمت این استان مایل شده و در جو خراسان رضوی تقویت می‌شود.

عراقی‌زاده گفت: امسال این پدیده معمول جوی و هوای سرد آن در خراسان رضوی رخ نداده و به شکلی ضعیف‌تر از فعالیت معمول سالهای گذشته عمل کرده است.

وی افزود: پدیده تابش بالای نور خورشید که در میانه فصل زمستان بخاطر ابرناکی آسمان کمتر رخ می‌دهد، امسال در خراسان رضوی اتفاق افتاده لذا دمای روزانه هوا را در این استان بالا برده و این فرآیند باعث افزایش میانگین دمای هوای خراسان رضوی شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن