استانیاسلاید شوستون اصلیشهریمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

فعالیت ۵۶۰۰ پاکبان و نیروی خدمات شهری/ پیش بینی ایجاد ۳۰۰۰ جای پارک در اطراف حرم مطهر رضوی جهت زائرین آخر صفر

کد خبر : 13165

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از آماده‌سازی ۸ مرکز اسکان اضطراری با ظرفیت ۳۵۰۰ نفر شب برای زائران دهه آخر صفر در مشهدمقدس خبر داد.
به گزارش صبح مشهد، خلیل‌الله کاظمی در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در دهه آخر صفر در سالن شهدای شهرداری برگزار شد، بیان کرد: در سال جاری اقدامات شهرداری مشهد برای استقبال از دهه آخر صفر به صورت ویژه برنامه‌ریزی شده که در سرفصل‌هایی همچون اطلاع‌رسانی و ساماندهی تبلیغات محیطی، طرح جهاد خدمت، برپایی ایستگاه‌های استقبال از زائران، تعیین مسیر تردد زائران، اسکان اضطراری و تمهیدات بازگشت زائران، پاک‌سازی و سیما آرایی شهر بعد از بازگشت زائران اجرایی خواهد شد.
وی در خصوص اعتبار اختصاص یافته به برنامه‌های دهه آخر صفر گفت: برای اجرای برنامه‌های مختلف شهرداری مشهد در دهه آخر صفر، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: در سال گذشته ۲۹۴ هزار زائر پیاده و ۲٫۵ میلیون زائر به شهر مشهد سفر کردند که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۲درصدی باشیم لذا متناسب با این مهم ظرفیت‌ها نیز افزایش پیدا کرده است.
کاظمی در خصوص اسکان زائران در دهه آخر صفر گفت: در این راستا ۳۵۰ مدرسه و حسینیه که در اختیار جمعیت خدمتگزاران است، آماده‌سازی شده است.
وی گفت: در کنار آن ۸ مرکز اسکان اضطراری با ظرفیت ۳۵۰۰ نفر شب نیز برای مواقع اضطراری توسط شهرداری درنظرگرفته شده است.
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با اشاره به آماده‌سازی ظرفیت‌ها برای بدرقه زائران عنوان کرد: در این راستا فضایی برای اسکان موقت زائران و همچنین رانندگان اتوبوس در مجموعه پایانه مسافربری امام رضا(ع) فراهم شده است.
کاظمی تصریح کرد: همچنین پاک‌سازی محدوده شهر و جمع‌آوری ایستگاه‌های صلواتی توسط ۶۰۰۰ نفر از همکاران خدمات شهری از دیگر اقدامات بعد از بازگشت زائران است.
استفاده از تمام ظرفیت‌های تبلیغاتی شهر
وی به برنامه‌های حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات اشاره کرد و افزود: در این حوزه بالغ بر ۲۰۲ مورد تابلوها و بیلبورد شهری به تبلیغات این ایام اختصاص داده شده است.
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اضافه کرد: در کنار آن بالغ بر ۵۸ بیلبوردی که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد با همکاری انجام شده به فضا آرایی سطح شهر مناسب با ایام پایانی دهه آخر صفر اضافه شده است.
کاظمی در خصوص فضا آرایی ورودی‌های شهر نیز تصریح کرد: با توجه به حضور خیل عظیمی از زائران پیاده در شهر مشهد ۶ بیلبورد ورودی‌های شهر جهت تبلیغات این ایام استفاده شده است.
وی عنوان کرد: در کنار آن ۹ نمایشگر در سطح شهر نیز از ۱۷ تا ۲۵ آبان ماه به صورت مقطعی و در سه روز پایانی دهه آخر صفر به صورت کامل تبلیغات مورد نظر را نمایش می‌دهند.
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در ادامه گفت: نصب ۳۰۰۰ هزار پرده آویز ستونی، ۵۰ سازه و بنر در ۶ ورودی شهر جهت خیرمقدم به زائران پیاده، اختصاص ۱۵۰ رول آپ و ۶۰ قاب، نصب ۲۰ المان هشت پرچم در میادین و چهارراه‌های سطح شهر و… از دیگر اقدامات است.
کاظمی با اشاره به ساماندهی پرده‌های تبلیغات هیات‌های مذهبی عنوان کرد: در گذشته شاهد وضعیت نابسامانی از نصب پرده‌های اطلاع‌رسانی در سطح شهر بودیم که برای رفع این مشکل در سال جاری ۳۵۰ داربست موقت در سطح شهر نصب و کلیه این پرده‌های اطلاع‌رسانی به این داربست‌ها منتقل شده است.
وی افزود: همچنین از آنجایی که در روز شهادت امام رضا(ع) طبق یک سنت قدیمی تعداد زیادی از شهروندان اقدام به روشن کردن شمع می‌کنند در سال جاری ۱۶ عدد از سکوهای مخصوص روشن کردن شمع در ۴ محور ورودی حرم مطهر رضوی آماده‌سازی و نصب خواهد شد.
پاک‌سازی ورودی‌های شهر مشهد برای استقبال از زائران پیاده
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با اشاره به ارائه خدمت در دهه آخر صفر در داخل و خارج از محدوده شهری مشهد عنوان کرد: به دلیل ورود زائران پیاده به شهر مشهد تا ۱۰ کیلومتر تا خارج از محدوده خدماتی مشهد از ساعت ۶ صبح تا ۱۶ پاک‌سازی مسیر انجام خواهد شد.
کاظمی تصریح کرد: همچنین ۳٫۵ تن کیسه زباله نیز در اختیار ایستگاه‌های استقبال از زائران مبادی ورودی مشهد قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: تامین آب شرب و غیرشرب ایستگاه‌های محوره‌های ورودی شهر، نصب ۶ دوش سیار و به کارگیری ۳۵ چشمه سرویس بهداشتی سیار از دیگر اقدامات است.
فعالیت ۵۶۰۰ پاکبان و نیروی خدمات شهری
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اضافه کرد: در حوزه ارائه خدمت در داخل محدوده شهری بالغ بر ۵۶۰۰ نفر از همکاران پاکبان در داخل شهر به کار گرفته شده‌اند تا با محوریت حرم مطهر رضوی به صورت سه شیفته فعالیت داشته باشند و در کنار آن ۶۳ سقاخانه و ۵۵۹ آبسردکن نیز در سطح شهر تجهیز شده است.
کاظمی تصریح کرد: در حال حاضر مسیر تردد زائران در ورودی‌های شهر شناسایی و مشخص شده تا زائران پیاده به راحتی بتوانند انتخاب مسیر کنند.
وی بیان کرد: در کنار ایستگاه‌های صلواتی مردمی، شهرداری مشهد ۷ ایستگاه صلواتی نیز احداث کرده در آن تمامی امکانات رفاهی، درمانی، تغذیه و بهداشتی وجود دارد.
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: توزیع ۱۰ هزار بطری آب معدنی، توزیع ۵۰۰ عدد پتو، ۵۶ دستگاه کانکس سرویس بهداشتی سیار و … دیگر اقدامات است.
کاظمی در خصوص تامین ایمنی زئران نیز گفت: در این راستا خودروهای عملیاتی سبک و سنگین آتش‌نشانی در سه لایه سطح شهر استقرار خواهند داشت؛ همچنین این خودروها در محوره‌های ورودی شهر کلات، سرخس، نیشابور و جاده قوچان مستقر می‌شوند.
وی بیان کرد: بازدید ایمنی از تمامی مدارس و حسینیه‌های سطح شهر که برای استقرار زائران مشخص شده، به منظور جلوگیری از وقوع حادثه نیز انجام و موارد ایمنی گوشزد می‌شود.
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین ۲۰ پایگاه راهنمای زائر نیز در سطح شهر فعال خواهد بود و در کنار آن مرکز ۱۳۷ شهرداری به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی به شهروندان و زائران است.
ایجاد ۳۰۰۰ جای پارک در اطراف حرم مطهر رضوی
کاظمی به اقدامات حوزه حمل و نقل زائران نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا با افزودن ۳۵۰ دستگاه اتوبوس، خطوط بی آر تی و خطوط منتهی به حرم مطهر رضوی تقویت شده است.
وی تصریح کرد: از آنجایی که تعدادی از زائران پیاده به دلیل سن و یا مشکلات احتمالی برای اتمام پیاده‌روی خود محدودیت خواهند داشت، ۳۰ دستگاه اتوبوس نیز در مسیر زائران پیاده تردد خواهند داشت و به صورت رایگان سرویس‌دهی می‌کنند.
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: ارائه سرویس صلواتی ۶۰۰ تاکسی و ون در داخل شهر، آمادگی یک هزار دستگاه تاکسی در مبادی ورودی شهر نیز از دیگر اقدامات است.
وی اضافه کرد: همچنین در شب شهادت امام رضا (ع) زمان سرویس‌دهی خطوط قطارشهری مشهد تا ساعت ۲۴ ادامه دارد و در کنار آن با استفاده از ۴۰۰ دوربین نظارت تصویری مدیریت ترافیکی شهر انجام خواهد شد.
کاظمی در خصوص ایجاد پارکینگ برای زائران نیز گفت: در این راستا بالغ بر ۳۰۰۰ جای پارک موقت در اطراف حرم مطهر رضوی آماده‌سازی شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن