شهری

آزمایش ۳ مسافر مشکوک به ابتلای کرونای انگلیسی در مشهد منفی شد

کد خبر : 37321

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آزمایش کرونای سه مسافر مشکوک به ابتلای به کرونای انگلیسی که از کشور انگلیس به خراسان رضوی سفر کرده‌اند منفی شده است.

به گزارش صبح مشهد، دکتر مهدی قلیان اول روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سه مسافر برای شرکت در یک مراسم سوگواری خانوادگی در هفته گذشته از انگلیس به مشهد و سپس به یکی از شهرستانهای خراسان رضوی سفر کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این سه فرد علائم مشکوک به کرونا داشتند که نمونه آزمایش آنها برای تشخیص کرونای انگلیسی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال و نتیجه آزمایش کرونای انگلیسی این سه فرد منفی شد اما آنها مبتلا به کرونای رایج بوده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی و ردیابی‌های انجام شده حتی راننده تاکسی و افرادی که با این مسافران در ارتباط بوده‌اند شناسایی و قرنطینه شدند.

قلیان افزود: سرعت سرایت و انتشار ویروس جدید انگلیسی ۷۰ درصد بیشتر از گونه‌های قبلی است و این در حالی است که اصول پیشگیری از این ویروس هم شامل رعایت پروتکل‌های اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی دستها ست.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۸۲ تن از بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۱۰۰ تن رسیده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن