شهری

” کم خونی در استان ،کاهش فزاینده ذخایر خونی “

کد خبر : 38031

 سرپرست انتقال خون استان اعلام کرد ” در حال حاضر ذخایر خونی استان به شدت رو به کاهش است و به همه ی گروهای خونی نیاز مبرم می باشد ، چشم های منتظری هستند که فقط با اهدای خون ما، ادامه زندگی برایشان میسر می شود. از آنجایکه این اداره کل پشتیبان ۶۱ مرکز بهداشتی و درمانی می باشد ، مراجعات اهداکنندگان به شدت کاهش یافته است و با توجه به نیاز مبرم به خون و فرآورده‌های خونی سالم در بیمارستان‌های استان اکنون این مرکز کمبود شدید ذخایر خون دارد و تهدید کمبود خون برای سلامت مردم جدی است .

صبح مشهد– سرپرست انتقال خون خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب افزود: خون سالم نیاز ضروری برای تمام افراد به‌ویژه بیماران محسوب می‌شود و مصدومان حوادث ترافیکی ، مادران باردار و بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی … نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی سالم دارند. یکی از علل کاهش ذخایر خون با توجه به کاهش اهدا خون به باور غلط انتقال ویروس کرونا از این طریق بر می‌گردد ، ویروس کووید۱۹ یا همان کرونا با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود و متاسفانه یک تصور غلط در بین مردم به وجود آمده که ویروس از این طریق قابلیت انتشار دارد.وی خاطرنشان کرد: افراد مومن ، خیّر و نوع دوست در چنین شرایطی بیماران و نیازمندان به خون و انواع فرآورده‌های خونی را تنها نگذارند بلکه با مراجعه به مراکز انتقال خون باعث برطرف شدن نیاز بیمارستان‌ها و بیماران بویژه افراد مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و سرطان شوند.

پایگاههای فعال اهدای خون در سطح شهر مشهد عبارتند از:
پایگاه امام رضا(ع): میدان تقی آباد – ابتدای خیابان دانشگاه
پایگاه امید: – خیابان شیرازی – نبش شیرازی ۳ – مجتمع تجاری اقامتی امید – طبقه منهای ۱
پایگاه شهید سلیمانی (میلاد): آزاد شهر – چهارراه میلاد – بین استقلال ۲ و ۴
پایگاه شهید کریمی: قاسم آباد – چهارراه مخابرات – شریعتی ۲۸
پایگاه مهر: بلوار ابوطالب- نبش ابوطالب ۳۳
پایگاه اهدای خون ثامن : پارکینگ شماره ۴ سابق حرم مطهر ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست
به همراه داشتن کارت ملی و ماسک جهت اهدای خون الزامی است.
لطفا اهداکنندگان عزیز از آوردن همراه جدا خودداری نمایند.

پایگاه امام رضا (ع) در نوبت صبح و عصر و سایر پایگاهها در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود. ساعت پذیرش پایگاهها در نوبت صبح از ۴۵/۷ الی ۰۰/۱۳ و در نوبت عصر از ۰۰/۱۴ الی ۴۵/۱۸ می¬باشد. در این اطلاعیه ضمن استمداد از کلیه واجدین شرایط اهدای خون، نیاز به همه گروههای خونی تأکید شده و با پوزش از داوطلبانی که بدلیل کمبود امکانات پایگاهها ممکن است مدتی را در انتظار بمانند، از شکیبایی و همکاری اهداکنندگان قهرمان خون تقدیر و تشکر گردیده است.”

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن