شهری

نصب تابلوهای هوشمند ایستگاه‌های اتوبوس در ۱۰ ایستگاه در سطح شهر مشهد

کد خبر : 52304

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد از نصب نمایش زمان تقریبی رسیدن خطوط به ایستگاه و محل خط در نزدیگی ایستگاه روی نقشه خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اینترنتی جهانشهر، “مهدی بدیع‌فرخد” در این خصوص اظهار کرد: تابلوهای هوشمند ایستگاه های اتوبوس زمان رسیدن تقریبی خطوط منتهی به ایستگاه را نمایش می‌دهد که در ۱۰ ایستگاه منتخب در سطح شهر از جمله ایستگاه‌های میدان استقلال ، بیمارستان فارابی، میدان راهنمایی، چهارراه ورزش، چهارراه میلاد، انتهای شاهد، چهارراه شهید ستاری، پایانه آزادی، امام خمینی ۵۸ ومیدان ۱۵ خرداد نصب و فعال هستند.

وی افزود: این تابلوهای هوشمند به دو صورت جدول و نمایش گرافیکی در بستر نقشه طراحی شدند و در آن وضعیت آلودگی هوا، ساعت، اوقات شرعی در معرض دید شهروندان قرارمی گیرد. اطلاعات در این تابلوها به‌صورت خودکار و هر چند ثانیه به‌روز رسانی و آخرین اطلاعات نمایش داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد با اشاره به اینکه همشهریان می‌توانند با اسکن QRدرج شده در پایین تصویر نقشه به صفحه موجود دسترسی و از طریق اینترنت زمان رسیدن تمامی خطوط ورودی در ایستگاه مورد نظر را بر روی گوشی همراه خود ملاحظه کنند و از اطلاعات مختص همان ایستگاه در هر مکان دیگر استفاده کنند، ادامه داد: همچنین ایستگاه‌های شارژ من کارت، ایستگاه‌های اتوبوس محدوده همان ایستگاه و محل قرار گیری همشهریان در همان ایستگاه (location) را نیز نمایش می‌دهند.

بدیع‌فرخد اضافه کرد: این تابلوها به گونه ای طراحی شده است که امکان تفکیک جدول و صفحه گرافیکی دارد و آدرس‌ها به‌صورت جداگانه در سرویس‌های دیگر قابل ارائه است. این تابلوهای هوشمند برای ایستگاه‌هایی نصب شده که زیرساخت مناسب داشته اگر این اتفاق موجب رضایتمندی شهروندان شود و موفقیت آمیز باشد در مابقی ایستگاه های که سازه مناسب و برق داشته باشند با اولویت سازمان اتوبوسرانی نصب خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن