استانی

آمادگی کمیته امداد برای تامین زمین یک طرح اقتصادی در گلبهار

کد خبر : 37383

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نسبت به بررسی برای اختصاص زمین به یک طرح صنعتی اشتغالزا برای مددجویان این نهاد در شهر جدید گلبهار اعلام آمادگی کرد.

صبح مشهد– سید مرتضی بختیاری عصر چهارشنبه در سفر یک روزه به خراسان رضوی در بازدید از شهر جدید گلبهار و بررسی وضعیت اشتغال و مسکن مددجویان در این شهرستان از طرح پیشنهادی ایجاد مجموعه صنعتی و اشتغالزایی ابراز رضایت کرد و گفت: با توجه به همراهی مجموعه شرکت عمران شهر جدید گلبهار در زمینه تهاتر زمین و همچنین فرصت مناسب اشتغالزایی در این شهرستان، این طرح بسیار مناسب بوده و با اجرای آن موافق هستم.

وی افزود: این طرح در مجمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای اختصاص زمین به آن در قالب تهاتر با شرکت عمران شهر جدید گلبهار بررسی خواهد شد و در نتیجه آن اتفاقات خوبی برای مردم این منطقه و بویژه مددجویان رخ خواهد داد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار نیز در این بازدید در خصوص موضوع تهاتر زمین متعلق به کمیته امداد امام خمینی (ره) با شرکت عمران شهر جدید گلبهار برای اجرای این طرح اقتصادی گفت: به زودی نشستی با حضور مسوولان ذیربط انجام گرفته و این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هومن گریوانی افزود: در صورت موافقت با اختصاص زمین برای اجرای این طرح شاهد اشتغال تعداد کثیری از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان گلبهار و حومه خواهیم بود که اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی منطقه را به همراه خواهد داشت.

سرپرست فرمانداری شهرستان گلبهار نیز در این بازدید، حضور رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) را در گلبهار مایه خیر و برکت دانست و گفت: با توجه به سکونت هزار و ۵۰۰ نفر از افراد زیرپوشش این نهاد در گلبهار امید است حمایت‌های رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) همانند گذشته در این شهرستان راهگشا و مثمرثمر باشد.

مهدی دونده، تفکیک اعتبارات، افزایش اعتبارات ساخت و همچنین مساعدت در ایجاد مجموعه صنعتی را خواستار شد و افزود: با اجرای طرح اقتصادی یاد شده بسیاری از مددجویان از شغل مناسب برخوردار می‌شوند.

شهرجدید گلبهار با وسعت چهار هزار هکتار در ۳۵ کیلومتری شمال غربی مشهد در امتداد جاده مشهد – چناران واقع است. این شهر برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و قابل توسعه تا ۴۰۰ هزار نفر ساخته شده است.

ایجاد این شهر در چارچوب سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ به منظور کنترل توسعه پیوسته این شهرها، هدایت اسکان جمعیت در محدوده اطراف آنها و جلوگیری از نابودی زمینهای کشاورزی اطراف شهرها و اسکان بی رویه جمعیت، سال ۱۳۷۲ به عنوان نخستین مصوبه “طرح جامع شهرهای جدید” به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن