شهری

یک هزار زندانی خراسان رضوی آزاد شدند

کد خبر : 37285

رییس کل دادگستری خراسان‌رضوی گفت: هزار مددجو در جریان اجرای طرح غربالگری زندانیان در استان آزاد شده‌اند.

به گزارش روز جمعه دادگستری خراسان ‌رضوی غلامعلی صادقی با اشاره به طرح غربالگری زندانیان افزود: در ماه‌های اخیر شاهد حضور پررنگ مسوولان و قضات در زندان‌های استان بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: سند تحول قضایی ناظر به تحول در بخش‌های مختلف دستگاه قضایی است و در پرتوی اجرای آن می‌توان گامهای مؤثرتری در مسیر ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان برداشت.
رییس کل دادگستری خراسان ‌رضوی با اشاره به بخشی از اقدامات مجموعه قضایی استان در راستای تحقق این سند گفت: کمیته ویژه‌ای با حضور مسوولان تشکیل و روند اجرای آن رصد می‌شود و بر این اساس از تمامی مسوولان حوزه های قضایی خواسته شده تا با دقت و سرعت نسبت به عملیاتی کردن مفاد این سند اقدام کنند.

صادقی افزود: یکی از برنامه های دادگستری خراسان رضوی در مدت اخیر تسریع در رسیدگی‌ها و کاهش موجودی پرونده‌ها بوده و علی رغم وجود مشکلات مربوط به بیماری کرونا و از دست دادن تعدادی از همکاران در این جریان، موفقیت های خوبی حاصل شده است.

وی ادامه داد: همکاران قضایی خراسان رضوی تهدید بیماری کرونا را به یک فرصت تبدیل کردند و در مدت اخیر با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تلاش زیادی در زمینه برگزاری دادگاه ها و جلسات دادرسی به صورت الکترونیک صورت گرفته‌ است و این روند با قوت ادامه خواهد یافت.

۶۷۰ قاضی سالانه به یک میلیون فقره پرونده در حوزه‌های مختلف قضایی خراسان رضوی رسیدگی می‌کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن