اجتماعی

نقد سریال بیگانه ‌ای با من است؛ چرا راز نساء، مینوی قلابی فاش نمی شود!

کد خبر : 36902

آیا فاش نشدن راز مینوی قلابی منطقی است؟ چه اتفاقاتی رخ داده که باعث شده نساء در اجرای نقشه اش موفق شود؟

صبح مشهد– گره اصلی سریال بیگانه‌ ای با من است شبکه دو که سرآغاز ماجراهای مختلف شده، جعل هویت و دروغی است که کاراکتر «نسا» با بازی شبنم قلی خانی گفته است تا بتواند خودش را به جای عروس یک خانواده ثروتمند جا بزند و از شر اذیت و آزارهای همسرش در امان باشد. اما به ظاهر قرار نیست هویت واقعی «نسا» به این زودی لو برود و برای باز نشدن گره اصلی سریال، اتفاقات ساده و دم‌دستی زیادی در قصه وجود دارد که منطقی نیست.

از جعل هویت تا مرگ کلیشه‌ای «امیرعلی»

ماجرای هویت جعلی «نسا» به عنوان «مینو رافعی» عروس خانواده «شهرابی»، از ابتدا بسیار ساده و غیرقابل باور اتفاق افتاد. «نسا» پس از مرگ «مینو»، عکس خود را در شناسنامه او می‌چسباند و در جلد او فرو می‌رود. «مینو» دفتر خاطراتی دارد که داستان زندگی‌اش را نوشته و «نسا» آن را پیدا می کند، بنابراین از زندگی او باخبر می‌شود و اطلاعاتش با توصیفاتی که خانواده «امیرعلی» از او شنیده بودند، تضاد زیادی ندارد.

عکسی از سریال بیگانه ای با من است

یکی از کلیشه‌ای‌ترین و غیرواقعی‌ترین اتفاقات در سریال بیگانه ای با من است مرگ همسر «مینو» است. او پس از کما به هوش می‌آید، وقتی از زبان برادرش «صادق» با بازی پژمان بازغی می‌شنود که میل بافتنی به قلب خدمتکار فرو رفته، سعی می‌کند به «صادق» بفهماند این «مینو» بوده که میل بافتنی در دست داشته و مرده است، اما به محض گفتن این جمله که بریده بریده بیان می‌کند، فوت می‌کند و «صادق» هم که بالای سر اوست، متوجه نمی‌شود!

ماجرای غیرمنطقی «احمد» و بسته پستی

«احمد» دوست «امیرعلی» که برخلاف همه خانواده او، مینوی واقعی را می‌شناسد به ملاقات مینوی قلابی می‌رود، اما به کمک دروغ‌های «نسا» این دو باهم روبه‌رو نمی‌شوند و در آسانسور لحظه‌ای «نسا» را می‌بیند، پس موضوع را به صادق می‌گوید اما او‌ این مسئله را نادیده می‌گیرد و به «احمد» می‌گوید «نسا» مرده و حتما اشتباه می‌کند! «احمد» عکس‌هایی را که از این زوج گرفته بود، از شیراز برای «صادق» می‌فرستد، اما تلفنی «نسا» را از این قضیه باخبر می‌کند نه «صادق». بدتر این که «احمد» متوجه صدای متفاوت او با «مینو» نمی‌شود.

داماد خانواده «مینو»، مکالمه «نسا» و خدمتکاران را درباره این که فعلا صلاح نیست عکس‌ها به دست خانواده «امیرعلی» برسد، می‌شنود و او که در اداره پست آشنایی داشته، می‌رود تا عکس‌ها را تحویل بگیرد، اما مامور می‌گوید شناسنامه گیرنده یعنی «صادق» را بیاورد و بسته را تحویل بگیرد. «نسا» نیز به پست مراجعه می‌کند. هنوز ادامه ماجرا معلوم نیست، اما با روندی که قصه در پیش گرفته است، پیش‌بینی این که بسته به «صادق» نخواهد رسید، سخت نیست.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۶ نظرها

  1. سریال خیلی ایراد داره واقعا به شعور مخاطب توهین میشه
    مخصوصا الان‌ که فصل دومش ۷ سال بعد از سال ۶۸ این همه امکانات و پیشرفت بوده از یخچال و دکوراسیون بگیر تا ماشین هاو غیره ????

  2. سلام
    شاید بیش از ۸۰ درصد از سریالها و فیلمهای ایرانی بعد از انقلاب را دیده باشم، بدآموزترین و مزخرف ترین سریالی که تا کنون دیده ام همین سریال مزخرف بیگانه ای با من است میباشد، البته نه بدلیل تکنیک و یا بازیگری و غیره ،بلکه بدلیل سناریوی مزخرفی که انگار تو را تشویق به دروغگویی و کلک و حقه بازی میکند ، نقش مینو یا نسا بسیار بسیار از نظر محتوا و سناریو بدآموزی دارد انگار میگوید هرچه بیشتر دروغ بگویی موفق تری….

    1. سریال مزخرفی است و دروغ گفتن را عامل خوشبختی معرفی میکند بسیار بدآموزی دارد .شخصیت سنا هم بسیار نفرت انگیز است .درواقع سنا عامل بدبختی خانواده شهرابی است نه جاوید

  3. سریال بسیار بی محتوا با پر از تناقض ۲۰ سال یک فرد خودش را جای عروس خانواده بزند بدون اینکه کسی بفهمد.این سریال قبح دورغ را از بین برده است و ازهمه جالبتر چقدر درون مایه داستان ضعیف هست، همه چیز براثر اتفاق و شانس رقم میخورده پسر مینو اتفاقی با مسر سعید آشنا میشه .نوه شهرابی ها اتفاقی در مجاورت شهرابی هاست ..حیف وقت و حیف بودحه بیت المال

  4. سریالی بی نهایت بی محتوا٬بانویسنده ای که درتخیلاتش دروغ وحیله گری بسیارزیاد٬پلکان موفقیتهاوثروت افسانه ایست٬
    صداقت کاملا ضدارزش معرفی شده.هرچه از بدی این سریال بگم کم گفتم
    بسیارحیف بابت بودجه ای که برای ساخت این سریال صرف شده

  5. با نظر شما کاملا موافقم
    حیف از بودجه ای که صرف ساخت این سریال شده

  6. سریال بسیار بی محتوا بداموز و نشان دادن افراد فقیر به عنوان افراد عقده یی و رویا پرداز ک به هر قیمتی قصد رسیدن ب ارزوهای براورده نشدنشان را دارند ،درصورتی ک افراد فقیر ابرومندتر هستند از اینکه تن ب چنین حقارت و رذالتی بدهند،بسیار ضعیف و سخیف هست و متاسفم برای صدا سیما ک بجای اموزش صحیح کلاه برداری و دروغ و ترویج میدن و هیچ کسم نیست ک نظارت کنه

  7. محتوای فیلمنامه سراسر بدآموز بیگانه ای بامن است٬طوری نوشته شده که نسای دروغگوی مکّار رو بدبخت جلوه میده وتمام دروغهای کوچیک وبزرگش هم موجّه وازروی ناچاری نشون داده میشه.
    جالبه که روند این سریال طوری هست که هیچ کس به نسا شک نمی کنه ونفراتی که بهش شک می کنن٬به آسونی آب خوردن از میدان به در میشن.
    تواکثر سایتها٬هم نویسنده وهم تهیه کننده٬نسارو قهرمان داستان معرفی کردند که برای ادامه زندگیش بین خوب وبدبودن دائما مرددهست.این سریال رو نقد دروغگویی نامیده اند.
    درحالیکه این سریال سراسر ایرادداره ودراین زمونه انواع راههای دروغگویی وکلاهبرداری رو توسط یه کارگر کم سوادِبشدت جاه طلب رو آموزش می ده٬حتی صداقت مریم(مادرخونده لیلا/هستی؛بابازی خانم کانلی)در بیمارستان وقبل از مرگش که درباره زندگی خودش بود٬توسط لیلا زیرسوال رفت.این نسا چقدر خوشبخت معرفی شده که چندنفر بخاطر شناختن هویتش مردن٬اما همین نسا عین خیالش نیست وبه ریاستش هم ادامه می ده٬وتمام اشتباهات وگناهانشو موجّه میدونه٬مطمئنم آخرسریال بسیار بد تموم خواهد شد وتمام دروغهای نساهم توسط همه کاراکترها نادیده گرفته میشه وهمه بهش حق میدن که ناچاربوده بادروغ وحیله گری زندگی کنه.
    بی نهایت بار متاسفم به افکار نویسنده این سریال ونقش نسا که خانم قلیخانی بازی کردن.
    مریم مقدس کجاونسای دروغگوی حیله گر کجا؟!؟!؟؟

  8. سلام
    این قدرهزینه این قدر وقت برای سریالی که مشکل شخصیت نویسی داره
    شخصیت کاراکترها باعملکردهاشون نمیخونه
    یعنی تایید محتوا کلا کشکه توی رسانه قبل ازتولید
    متاسفم برای این همه هزینه متاسفم برا این همه هنرپیشه که معطل شدن
    برااین فیلم مسخره اه اه

  9. با سلام
    نکته ای که درباره این سریال به نظر من یک مقدار دور از ذهن می کنه این هست که یعنی چطوری همه موقعیت ها طوری فراهم میشوند که باعث می شه واقعیت نسا دیرتر شناخته بشه به نظر من باید زودتر دست نسا رو بشه این غیر طبیعی هست

  10. فاجعه است این سریال
    فیلمنامه و بازی ها و کارگردانی همگی ضعیف بویژه فیلمنامه و بازی ها افتضاح هستند

  11. این سریال بسیار کاستی داشت.ازچندین جهت٬وواقعانمیدونم چرانویسنده سریال محتوای فیلمنامه سراسر عیب وبدآموزشو٬نقد دروغگویی گذاشته؟وبدترین ومنفی ترین نقش سریال رو سراسر بدآموزی همگانی داره٬قهرمان سریالش معرفی کرده؟چرابهمراه کارگردانان این سناریو٬قبل از ساخت٬به فهم وشعوروعقل ومنطق مخاطبان توجه نشده؟چراهنگام ساخت این سریال باصرف هزینه هنگفت این روزگار٬به مسائل فقهی وپزشکی وروانشناسانه فیلمنامه توجه نشده؟چرامدیران تن پرور صداوسیما٬ازشدت قطحی فیلم وسریال ٬به پخش این سریال رضایت وپناه آوردن؟
    مگه میشه یه کارگرکم سواددرحالیکه خودش بارداره٬مامای صاحبکارش باشه وعین آب خوردن باجعل هویت مینوی پرورشگاهی٬۳۰سال به عالم وآدم دروغ بگه وباعث کشته شدن چندین نفربشه وهمیشه ازموانع خطرقسردربره وباانواع حقه بازی وکلک وحیله گری صاحب ثروت کلان بشه وبه تمام آرزوهای مادی وریاستش برسه وباعث دربه دری ودست به دست شدن بچه صاحبکارش بشه وآب ازآب تکون نخوره وباثروت حروم صاحب خیریه بشه ودقیقاروزعروسی بچش٬یکباره با تلنگر ارواح مینوومریم٬راز۳۰روبگه واعتراف کنه؟؟؟وشهرابیهاببخشنش؟!؟!؟!
    مطمئنم آخرسریال بطورهندی گونه ومزخرفات عدیده همه حق روبه نسامیدن وباگل وبلبل کردن کل۳۰سال گندکاریاشوندیده میگیرن.مزخرفترین٬بدآموزترین٬چرندترین سریال رو دیدم.

  12. با سلام بنظر من یک کارگردان و تهیه کننده فیلم که سالهای تجریه ساخت فیلم را دارند آن هم یک سریال با قسمتهای طولانی خیلی خیلی میبایست به جزئیات و مسائل واقعه ای جامعه صحه بگذارد و احترام وقت مردم با احساس هم وطن و حیثیت شآن و منزلت کارگردانان کشورمان را داشته و رعایت نماید . لازم نیست هر چیزی به ذهنمان می اید سناریو کنیم و به خورد مردم بدهیم. البته طرف صحبتم بازیگران عزیز این سریال نیستند چرا خیلی از آنان نقش خودرا قابل پسند ایفا کردند ولی اشکالاتی خیلی بزرگ درمتن این سریال بوضوح دیده میشد وقابل لمس بود. ما بجای اینکه مردم و جامعه مان را در مسیر درست هدایت کنیم و آنان به سمت سریال وفیلمهای خودمان سوق دهیم با نشان دادن این سریال ها باعث میشوم دلزده شوند و به سمت ماهواره و فیلم وسریالهای خارجی گرایش پیدا کنند (بطور مثال یک نفر با دروغ ونیرنگ بدون هیچگونه اشکالی راهش را پیش ببرد و هیچ اتفاقی نیفتد یا امیرعلی درکودکی بچه ای شر و یکدنده ای باشد ولیلا دختر سربزیر وحرف گوش کن ولی دربزرگی درست این موضوع برعکس جلوه داده شده بود وعکس العمل مادر بزرگ و عمه وقتی نسا گفت من مینو نیستم خیلی تعجب برانگیز نبود واول بدون هیچ سوالی راحت قبول کردند و خیلی موارد دیگر )در آخر خواهش دارم نظارتی واقع بینانه در ساخت و نمایش اینگونه فیلم وسریال هابشود . ممنونم انشاءالله در بهبودو تلاش هرچه بهترقدم برداریم و مثمر ثمر واقع گردد

  13. حیف همه ی شب های که وقت تلف کردم برای سریال مزخرف وچرت.آخه چرا مردم رو مسخره می کنید.واقعا خودتون از خودتون راضی هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن