اسلاید شوشهری

شمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در خراسان رضوی ۲.۵ برابر شد

کد خبر : 47630

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی از ۱۰ روز گذشته تاکنون، افزایش ۲.۵ برابری داشته است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد پهلوان کاشی افزود: هم‌اکنون ۲۰۴ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد ۱۷۲ نفر متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی تعداد بیماران بدحال بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان بر اثر کرونا را ۳۵ نفر عنوان کرد و ادامه داد: طی یک روز گذشته ۸۹ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به بیمارستان ها و مراکز جامع سلامت منتخب نیز افزایشی است و طی یک روز گذشته ۴۳۴ نفر به این مراکز مراجعه داشته اند.

دکتر پهلوان از عموم مردم خواست با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و واکسیناسیون، مدافعان سلامت را در کنترل همه‌گیری کرونا یاری کنند.

وی گفت: در شرایط حال حاضر مشارکت عموم مردم در کنترل دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون نقش مهمی در کنترل همه‌گیری این ویروس دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تمامی سطوح خدمات رسان در حوزه‌های بهداشت و درمان آماده خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا و غیر کرونا هستند، از مردم تقاضا می‌شود در صورت ابتلا به علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه و خدمات درمانی را دریافت کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، اکنون ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه،نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۴۷ هزار و ۶۰۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۴۲۹ تن رسیده است.

همچنین تا کنون هفت میلیون و ۶۴ هزار و ۴۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۳۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۷۷۶ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۳۰ هزار و ۶۵۳ دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۱۹۳ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۶۲۲ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن