اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

آیت‌الله علم‌الهدی: از مخالفان تعطیلی بازی ایران و کره بودم/مسابقه همراه با رعایت شعائر اسلامی برگزار شد

کد خبر : 7173

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه از مخالفان تعطیلی مسابقه ایران و کره در روز تاسوعا بودم، گفت: اعتقادم برگزاری این مسابقه با آمیختگی و حفظ شعائر اسلامی بود که خدا را شکر چنین شد.

به گزارش صبح مشهد آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز در دیدار با جمعی از ورزشکاران مشهد و روسای ادارات ورزش و جوانان و فعالان بسیج ورزشکاران اظهار داشت: فعالیت‌های ورزشی باید توأم و همراه با ارزش‌گذاری باشد و خود مقوله ورزش بهترین منبع در زمینه این ارزش‌گذاری را در اختیار فعالان ورزشی قرار می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: یکی از بهترین راهکارهای ترویج ارزش‌های دینی می‌تواند از طریق قهرمانان ورزشی صورت بگیرد و حال اگر خود این قهرمانان ورزشی دارای صبغه دینی بالایی باشند نیز قطعاً میزان اثرگذاری پیام آن‌ها بیشتر می‌شود.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که دستگاه‌های مختلف در زمینه برنامه‌های فرهنگی عمدتاً به شکل یکسانی عمل می‌کنند و برنامه‌های آموزشی و ترویجی مشابهی را دنبال می‌کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه به تفکیک دو مقوله اخلاق و فرهنگ پرداخت و عنوان کرد: قطعاً این دو مسئله از یکدیگر منفک هستند و مسائل فرهنگی در درجه بالاتری از مسائل اخلاقی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ورزش می‌تواند تبدیل به جبهه و خاکریز افتخار نظام اسلامی شود و ورزشکارانی که در این عرصه فعال هستند در حقیقت در یک جبهه که طرف مقابل آن‌ها دشمن است، در حال فعالیت هستند و باید پرچم نظام اسلامی را در این عرصه برافراشته نگاه دارند. انتظاری که از بسیج و بسیج ورزشکاران می‌رود نیز این است که در این عرصه ورود کنند و فعالیت‌های ورزشی را در این عرصه جبهه‌گونه در اختیار بگیرند و آن را تبدیل به عرصه افتخار نظام کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی تلاش دارند ما را در یک موقعیت منزوی قرار دهند و بایکوت کنند، تصریح کرد: بنابراین با این رویکرد، ورزش می‌تواند جبهه مقابله با دشمن قلمداد شود و ورزش و قهرمانان ورزشی می‌توانند ابزاری برای رویارویی با این توطئه دشمنان اسلامی محسوب شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تاکید کرد: بزرگترین آفت در ورزش این است که ورزش به سمت سیاسی شدن حرکت کند؛ برای مثال جریاناتی تلاش می‌کنند تا از طریق تیمداری به این عرصه ورود کنند؛ حال یا جریان سیاسی است و یا جریان اقتصادی وابسته به سیاست.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: برای مثال جریانی که صبغه تجاری دارد و اموالی را به شکل  سهام به فروش می‌رساند، در عرصه تیم‌داری نیز ورود می‌کند و از این طریق که اتفاقاً بهترین راه تبلیغ تجاری است، به هدف خود می‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه بنده از مخالفان تعطیلی مسابقه ایران با کره در روز تاسوعا بودم، تصریح کرد: بنده از مخالفان تعطیلی مسابقه ایران با کره در روز تاسوعا بودم و می‌گفتم این عرصه، عرصه‌ای است که دشمن نباید ما را حذف کند و اعتقادم برگزاری این مسابقه با آمیختگی و حفظ شعائر اسلامی بود که خدا را شکر چنین شد.

انتهای پیام/

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن