استانی

‍ هم افزایی قوا برای هزار راه نرفته!

کد خبر : 30508

اگرچه در چهار دهه پس از انقلاب ،کشور راه طولانی را پیموده و به دستاوردهای مهمی هم دست یافته است ،اما هنوز هم هزار راه نرفته پیش روی ماست.

صبح مشهد– مردم با مشکلات جدی وطاقت فرسامواجه هستند که مهمترین آن معضلات اقتصادی است؛ تورم افسارگسیخته، کاهش ارزش پول ملی، نظام ناکارآمد پولی و بانکی ومالیاتی ، موانع جدی تولید،اقتصاد نفتی ،بیکاری، معضلات فضای کسب و کار،مسکن، ساختار مشکل‌ساز صادرات و واردات، دولت‌های فربه و غیرچابک ،شرکت های دولتی و خصوصی،رانت خواری ،فساد اقتصادی ،ثروت‌های بادآورده ،شکاف طبقاتی ، تبعیض وضعف در تحقق عدالت، مشکلات اقتصادی کرونا،تحریم های دشمن و چالش‌های جهانی ومنطقه‌ای و… فهرستی از مشکلاتی است که جامعه انتظار دارد قوای کشورپس از۴۰سال تجربه با تعقل ،تعامل و هم افزایی به سوی رفع آنها به نحوی گام بردارند که آثار آن برای مردم محسوس باشد.
رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در نشست ویدئو کنفرانسی با مجلس یازدهم می‌تواند نقشه راه روشن این دوره قانونگذاری و دوقوه دیگر باشد که می‌توان مهم‌ترین محور آن را ضرورت تعامل و هم افزایی قوای کشور برای حل مشکلات اقتصادی دانست .
شایدتقارن نخستین سال مجلس یازدهم با آخرین سال دولت دوازدهم تعامل را قدری دشوار جلوه دهد،چرا که مجلس تازه نفس به دنبال طرح ها و لوایح جدید برای اقدام تازه در جهت رفع مشکلات است و دولت درسال پایانی درپی تکمیل اقدامات ۸ساله و جمع بندی فعالیتهای خویش است. از سوی دیگر وقتی سه رقیب انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ زیر یک سقف و در یک ضلع میز کنفرانس شورای هماهنگی سران قواقرار می‌گیرند، تصور تعامل و هم افزایی بازهم دشوارتر می نماید.اما آموزه‌های امام و رهبری به ما آموخته است که در جمهوری اسلامی رقابت برای خدمت است نه برای قدرت!
بنابراین انتظار می‌رود با توجه به شرایط حساس کنونی کشور کینه‌های حیدری _نعمتی جناح‌های سیاسی کنار گذاشته شود و قوای کشور با تمام وجود مشکلات مردم را درک کنند و برای رضای خدا و قدرشناسی از این مردم بزرگوارفقط به همکاری ،همدلی و هم افزایی بیندیشند.
کارگزاران نظام اعم از؛وزرا،نمایندگان مجلس، مقامات قضایی و اصطلاحا مقامات لشکری و کشوری در همه ارکان، خستگی و دلزدگی مردم از مناقشات و مجادلات بی حاصل سیاسی را بفهمند. دوران مجادله، توهین ،پرخاش، تهمت، افترا ،مچ‌گیری و متلک گویی مقامات علیه یکدیگر در تریبون‌های عمومی سپری شده است ودیگر کسی این روش ها انقلابی گری نمی داند. باید برای نجات کشور از مشکلات جدی اقتصادی کمر همت بست.
علاوه برمشکلات اقتصادی، کینه توزی های دشمن علیه کشورمان نیزپیچیده تر شده است. از یک سو کاخ سفیددو سال پس از خروج از برجام مدعی فعال کردن مکانیزم ماشه برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران است و همزمان بر تشدید تحریم‌ها و ادامه فشار حداکثری اصرار دارد. اروپا در تداوم سهل انگاری در انجام تعهدات خود برای تامین منافع ایران از برجام ،قطعنامه ضد ایرانی به شورای حکام آژانس ارائه می‌دهدو جمهوری اسلامی نیز مکانیسم حل اختلاف برجام را برای رسیدگی به تخلفات اروپا فعال کرده است.
درچنین شرایطی انسجام و یکپارچگی قوای کشور در برابر کینه توزی دشمنان یک گزینه نیست یک الزام است .
دراین میان موج دوم کرونا و افزایش مبتلایان وقربانیان کوئید _۱۹و معضلات اقتصادی ناشی از آن اوضاع را پیچیده تر کرده است و فرصت هرگونه مجادله و مناقشه را از مسئولان کشور ربوده است.
هزار راه نرفته پیش روست !فرصت آزمون و خطا سپری شده است .قوای سه گانه برای بهره‌گیری از همه صاحبنظران، توان و امکانات کشور برای کاهش بارسنگین مشکلات از دوش مردم متحد شوند!

سید جلال فیاضی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن