اقتصادی

مجوز کاهش تا 30 درصدی نرخ کارمزدها در رقابت بین بانک ها

کارمزدهای جدید خدمات بانکی از امروز

کد خبر : 35078

بانک مرکزی ضمن اعلام نرخ کارمزدهای جدید از جمله کارمزد تراکنش های پایا و ساتنا اعلام کرد تغییر رمز تنها در داخل شعبه هزینه دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، با ابلاغ رسمی بانک مرکزی به شبکه بانکی، کارمزد خدمات بانکی از امروز اول آذرماه افزایش خواهد یافت. هر چند در این بخشنامه تاکید شده که بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی می توانند به منظور رقابت با یکدیگر، حداکثر تا ۳۰ درصد و برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، مستمری بگیران و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) حداکثر تا ۱۰۰ درصد مبالغ مندرج در جداول ابلاغی نرخ های کمتری را اعمال کنند.

بر این اساس، کارمزد کارت به کارت به ازای انتقال یک میلیون تومان از ۵۰۰ به ۶۰۰ تومان افزایش خواهد یافت و در صورت افزایش هر یک میلیون تومان در فرایند کارت به کارت معادل ۲۴۰ تومان به این هزینه اضافه می‌شود.نکته مهم در بخشنامه بانک مرکزی اعمال کارمزد برای خدمات پایا و ساتناست.

در این زمینه کارمزد انتقال وجه بین بانکی پایا یک صدم درصد مبلغ تراکنش (بازه نرخ کارمزد از ۲۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان) در پرداخت های انفرادی و ۱۰۰ تومان به ازای هر تراکنش در پرداخت‌های گروهی تعیین شده است. کارمزد انتقال وجه بین بانکی ساتنا نیز ۲صدم درصد مبلغ تراکنش تا سقف ۲۵ هزار تومان کارمزد خواهد بود.اما در خصوص هزینه ارسال پیامک بانکی، این بخشنامه نرخ کارمزد را ۳۰ تومان به اضافه هزینه پیامک و حق اشتراک سالانه اعلام کرده و افزوده است: آبونمان سالانه متناسب با کارکرد و پس از اخذ رضایت مشتری دریافت خواهد شد.هزینه صدور دسته چک در شرایط جدید به ازای هر برگ چک ۲۰۰ تومان به همراه هزینه تمبر چک در نظر گرفته شده است.

کارمزد رفع سوء اثر نیز برای هر برگ چک ۱۲ هزار تومان است.طبق نرخ نامه جدید، صدور کارت مغناطیسی هوشمند در شعب بانکی با کارمزد ۶ هزار تومانی همراه خواهد بود ضمن این که کارمزد صدور رمز جدید برای انواع کارت‌های بانکی (نقدی، اعتباری و هدیه) «در شعبه» به درخواست مشتری هزار تومان تعیین شده است. در این باره برخی رسانه ها در فضای مجازی به اشتباه کلیه تغییر رمز کارت ها را مشمول کارمزد اعلام کردند که بانک مرکزی در اطلاعیه ای، ضمن تاکید بر رایگان بودن عملیات تغییر رمز کارت بانکی با استفاده از خودپرداز یا هر یک از کانال‌های غیر حضوری، اعلام کرد: فقط عملیات تغییر رمز کارت در داخل شعبه با هدف جلوگیری از مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها، با کارمزد انجام خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن