زندگی

چطور مطمئن شوم که پسر مورد علاقه‌ام خوشبختم می‌کند؟/ ۲۰ سال دارم!

کد خبر : 34122

حدود ۳ سال است که به پسری ۲۲ ساله علاقه‌مند شدم. تا جایی که می‌دانم، عاشق من است و من هم نمی‌توانم از او جدا شوم. من ۲۰ ساله‌ام و چند وقت پیش، او به من پیشنهاد ازدواج داد که خیلی خوشحال شدم اما نمی‌دانم چطور مطمئن شوم که او من را خوشبخت می‌کند یا نه؟ در گرفتن این تصمیم بسیار مهم، کمکم کنید لطفا.

صبح مشهد– نویسنده : زهره حسینی | مشاور و دانش‌آموخته دانشگاه علامه‌طباطبایی/ سوال جالبی مطرح کردید که تقریبا همه دختر و پسرهای دم‌بخت به دنبال یافتن پاسخ آن هستند تا خوشبختی‌شان تضمین شود: «چطور مطمئن شوم که او من را خوشبخت می‌کند یا نه؟». معمولا یکی از مهم ترین نگرانی ها در ازدواج این است که من پس از ازدواج با این فرد خوشبخت می شوم یا نه؟ بهتر است بدانیم مشاوران ازدواج در پاسخ به این سوال، سوال دیگری را مطرح می کنند و آن را مهم تر می دانند: «خود شما چقدر احتمال می دهید بتوانید دیگری را خوشبخت کنید؟» در واقع با پاسخ به این سوال، درمی‌یابید مهارت خودآگاهی اولین گام برای ازدواج موفق است.

ابتدا به شناخت دقیق‌تر خود بپردازید
مهارت خودآگاهی به ما کمک می کند از نقاط ضعف و قوت خود آگاه شویم و به طور قطع کسی که خود را بهتر بشناسد، در ازدواج انتخاب بهتری خواهد داشت و می تواند معیارهای دقیق تر و ملاک های مناسب تری برای انتخاب شریک زندگی خود برگزیند. فردی که خودش را شوخ طبع می داند، احتمال بیشتری دارد که در گزینش فرد مد نظرش شوخ طبعی را ملاک قرار دهد تا فردی که بدون آگاهی از خصوصیات خود دست به انتخاب می زند. بنابراین بهتر است برای گرفتن پاسخ خود، ابتدا به شناخت دقیق تر ویژگی های خود و سپس شناخت طرف مقابل بپردازید.

درگیر یکی از آسیب های روابط قبل از ازدواج شدید
یکی از آسیب های روابط قبل از ازدواج، وابستگی دو طرف است که خود مانعی برای شناخت دقیق و انتخاب آگاهانه محسوب می شود که شما هم دچار آن شده و گفته‌اید که من نمی‌توانم از او جدا شوم. با این حال، پیشنهاد می شود برای رسیدن به شناخت دقیق تر، از یک فرد آگاه یا مشاور ازدواج کمک بگیرید تا دچار خطای کمتری شوید. دقت کنید ایشان چقدر از ملاک های ازدواج شما را دارد، به همان میزان شما با اطمینان بیشتری اقدام به ازدواج خواهید کرد و پاسخ منطقی تری به سوالی که مطرح کرده بودید، خواهید داد.

خوشبختی تعریف مشخصی ندارد
خوب است بدانیم هیچ فردی صددرصد نمی تواند تشخیص دهد که ایشان می تواند شما را خوشبخت کند یا نه. اول آن که خوشبختی تعریف مشخصی ندارد که بتوانیم تخمین دقیقی از میزان خوشبختی ارائه دهیم بلکه بر اساس نگاه و تعریف افراد، متغیر است. دوم آن که خوشبختی در زندگی مشترک یک تعامل است یعنی تلاش مجدانه دو نفر برای رسیدن به خوشبختی مهم است. به همان میزان که انتظار می رود دیگری ما را خوشبخت کند، دیگری هم انتظار دارد ما برای خوشبختی او تلاش کنیم. پس در صورت ازدواج نیاز است به تقویت مهارت های زناشویی بپردازید.

وابستگی و علاقه برای خوشبختی کافی نیست
در نهایت آن چه بیشتر در پیامک شما برجسته است، بعد عاطفی و احساسی ازدواج است یعنی وابستگی و علاقه زیاد، در حالی که برای داشتن ازدواج موفق نباید از ابعاد منطقی دیگر از جمله تشابهات مذهبی، فرهنگی، امکانات مالی و شغلی، موافقت والدین و… غافل شد. البته این‌ها نکاتی است که ما هم اکنون اطلاعاتی درباره‌ آن ها نداریم و نمی‌توانیم شما را در این باره راهنمایی کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن