اقتصادی

دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان:

همایش برندینگ،دروازه توسعه واحد‌های تولیدی است

کد خبر : 48190

دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان در خصوص تاریخچه سلسله همایش‌های برندینگ گفت: این همایش از سال ۱۳۹۲ آغاز بکار کرد و جزو اصلی‌ترین و جدی‌ترین فستیوال‌های کشور  ودروازه توسعه واحدهای تولیدی است و در استان بی همتا و منحصر به فرد است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری دهمین همایش برندینگ خراسان ،امیرمهدی مرادی با ذکر این نکته که این همایش از نظر سیستم ارزیابی و معرفی برندها در استان خراسان رضوی منحصر بفرد است افزود: ۷۳شرکت بخش خصوصی اعم از صنفی و صنعتی در همایش حضور دارند و  امروز که وارد دهه دوم این سلسله همایش‌ها شدیم براساس ارزیابی صورت گرفته بیش از ۷۰درصد شرکت کنندگان معتقدند این همایش‌ها باید ادامه یابد و تلاش داریم این همایش در زمره همایش‌های ملی قرار بگیرد.

دبیر اجرایی همایش برندینگ با عنوان این مطلب که نگاه ما به این همایش رو به آینده و توسعه واحدهای تولیدی است گفت: پنج سال  اول بر آموزش تاکید داشتیم و پنج سال دوم تلاش کردیم آموزش‌ها را به عمل تبدیل کنیم. همچنین برندها و واحدهای شرکت کننده در همایش را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم که منجر به شناخت نقاط قوت و ضعف یک برند می‌شود.

مرادی اضافه کرد: امسال برگزاری همایش با حمایت و همکاری سازمان صمت خراسان رضوی برگزار شده است و به پیشنهاد این سازمان، علاوه بر ارزیابی خدمات برندها، به مخاطبان نیز توجه کردیم و نظرات آنها را از محصولی که مصرف می‌کنند طبق پرسشنامه‌ای مشخص جویا شدیم و طبق این برآورد ۹۰درصد مشتریان که از یک محصول راضی هستند، علاوه بر مصرف شخصی، به دیگران هم توصیه می‌کنند.

دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان در پایان صحبت‌های خود ضمن درخواست از مسئولان در راستای حمایت‌های قانونی و مالی و اعتباری از برندهای با کیفیت ،تصریح کرد: بانک‌ها به برندهایی که ارزش و اعتبار دارند، در اختصاص وام با مبالغ بالا، همکاری بهتری داشته باشند، سنگ اندازی‌های قانونی از سوی سازمان تامین اجتماعی کمتر شود و مالیات‌ برخی برندهای با کیفیت و پربازده کاهش یاید.

نیروی انسانی، سیستم سازی و ماندگاری برندها در سازمان‌ها اهمیت دارد

نایب رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان در بخشی دیگر از این همایش به اهمیت سرمایه‌های انسانی و ضرورت توجه به کارکنان در یک سازمان پرداخت و گفت: کارکنان مهم‌ترین اثر را در حفظ و حمایت یک برند دارند؛ لذا در انتخاب، حفظ و ارتقای شغلی کارکنان باید دقت عمل بالایی از سوی مدیران صورت بگیرد چرا که رتباط اولیه مشتری با کارکنان است و نارضایتی سرمایه‌های انسانی باعث نارضایتی مشتری خواهد شد.

احمداثنی عشری به سیر تحول مدیران سازمانی در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز پرداخت و گفت:  امروزه ما در استخدام افراد با نسل جوان دهه هشتادی‌ها که به نسلz معروفند مواجهیم که ذائقه و سلیقه‌های خاصی دارد و مثل نسل‌های قبلی صرفا به دنبال کار نیستند و می‌خواهند کنار انجام وظایف شغلی، برای تفریح و زندگی شخصی خود هم وقت بگذارند، از این رو مدیریت منابع انسانی در سازمان‌ها بسیار حساس و مهم است.

بهنود الله وردی نیک، دکترای حرفه‌ای کسب و کار نیز در بخش بعدی همایش به هفت پرسش کلیدی سیستم سازی داخلی برند پرداخت و گفت: صاحب برند وقتی می‌خواهد کاری راه بیندازد باید بداند برای چه کسی، در چه زمان و مکانی، با چه هدفی و چگونه می‌خواهد برای مخاطب خود خدمات بدهد.

در بخش پایانی همایش برندینگ نیز فرزاد مقدم، دکترای کسب و کار به تاریخچه و ویژگی‌ برندهای تجاری دنیا اشاره کرد و گفت: راز ماندگاری برندها در دنیا، سیستم سازی است تا بعد از گذشت سال‌ها از عمر برند و رفت و آمد نسل‌های مختلف, به آن خللی وارد نشود.

مقدم با بیان این نکته که سن برندها در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است افزود: در دسته‌های مختلف برندها، میانگین سنی آنها نشان دهنده پایداری آن است که در برخی موارد، عمر آنها به بیش از ۱۰۰سال می‌رسد درحالیکه ایران با قبرستان برندها مواجه است و عمر برندهایی که سن آنها به ۱۰۰سال برسد انگشت شمار است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن