اجتماعیاسلاید شو

دانوش یزدان پناه کارگردان تاتر در گفتگو با صبح مشهد مطرح کرد:

آخرین نبرد تجلی گر ارزش های انسانی به معنای واقعی است

کد خبر : 46885

نمایش آخرین نبرد یک ژانر تاریخی است که مفهوم انسان شناسی و ارزش های بشری را در اوج جنگ و روزهای سخت تداعی می کند.

تاتر آخرین خبر یک برداشت تاریخی و آزاد از دوران معاصر در سال های پایانی جنگ دوم جهانی است و ربطی به تحولات این روزهای روسیه و اوکراین ندارد.

به گزارش صبح مشهد، کارگردان این ژانر تاریخی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان مطلب افزود: در ماه های پایانی جنگ خانمان سوز دوم جهانی که شهر لنینگراد شوروی در محاصره شدید آلمان نازی قرار داشت، قحطی وحشتناکی این شهر را فرا گرفت و سربازان روس مجبور شدند از گوشت برخی حیوانات و حتی مرده خواری دریغ نکنند ولی عده ای از مدافعان تا آخرین رمغی که در جان داشتند از همنوع خواری خودداری و این باعث شد ضمن حفظ روحیه خود و دیگران آلمان ها را مجبور به عقب نشینی و ورق جنگ را به نفع خود تغییر دهند.

دانوش یزدان پناه ادامه داد،  نمایش آخرین نبرد اقتباسی از رمان لنینگراد ، مغاک خون و مرگ ، اثر آنتونی داروف است که آقای احسان روحی بخش هایی از آن را برای تاتر نویسندگی و بازیگرانی همچون سمانه پرتوی ، مهسا رضایی ، محبوبه رستمی ، محمدرضا بنی اسدی ، محمد شایسته پور ، ریحانه معین ، علیرضا امامی ، ابوالفضل نوروزی ، پریا ضابط کیا و یاسمین میرزایی در آن ایفای نقش نمودند.

وی افزود: کار آماده سازی نمایش آخرین نبرد ۸ ماه زمان برد و چندین مربی برای طراحی حرکت های فردی و نمایشی زحمت زیادی کشیدند.

دانوش یزدان پناه که ۲۳ سال سابقه کار حرفه ای تاتر را ازدوران دانشجویی تا کنون در کارنامه وزین خود دارد، از مردم عزیز مشهد دعوت کرد با تماشای این کار فاخر ضمن حمایت از هنرهای نمایشی، انگیزه و پشتیبانی معنوی به فعالان این عرصه بدهند.

مشاور در ساخت اسب های سفید، کارگردانی زهر مار، بازرس یک بار زنگ می زند، صعود ممانعت پذیر ارتورواویی، حادثه در نوسا و مامورهای اعدام تنها بخشی از کارهایی است که این کارگردان باسابقه تاتر به روی صحنه برده است.

گفتنی است نمایش آخرین نبرد تا پایان خرداد ماه هر شب در تماشاخانه استاد نوری حوزه هنری بین هاشمیه ۲۰ و ۲۲ پذیرای علاقه مندان بوده و بلیت آن از طریق سایت https://gishot.ir/ قابل خریداری می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن