اجتماعیاسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

پایتخت فرهنگی جهان اسلام در شب میلاد ابن رضا ( ع ) غرق در شادی و سرور خواهد شد/ حضور شخصیت های بین المللی

کد خبر : 10121

جشن بزرگ خانوادگی میلاد جواد الائمه علیه السلام و گلباران حرم مطهر رضوی جمعه شب در مشهد برگزار خواهد شد.

نشست خبری مسئول کانون فرهنگی و هیأت جواد الائمه صبح امروز چهارشنبه در محل این کانون برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، مهدی رجب پور با بیان این که مشهد الرضا علیه السلام در برهه کنونی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده، گفت: ضرورت دارد از این فرصت مهم و مغتنم برای معرفی مشهد با محوریت اهل بیت علیهم السلام استفاده مطلوبی انجام گردد تا شاهد از دست رفتن این ظرفیت عظیم و خسران نباشیم.
وی در ادامه از برگزاری جشن بزرگ خانوادگی میلاد امام جواد ( ع ) در جمعه شب هفته جاری همزمان با برگزاری نماز مغرب و عشاء خبر داد و افزود: جشن میلاد امسال با حضور پرشور مردم و شخصیت های بین المللی و همچنین حضور خانواده های شهدای مدافع حرم بویژه تیپ فاطمیون، در عرصه میدان شهدا برگزار و سپس جمعیت با حرکت از مسیر خیابان آیت الله شیرازی، حرم مطهر امام رضا ( ع ) را گلباران خواهند کرد.
رجب پور از حضور ۴۴ زوج کرمانی و قرائت نمادین خطبه عقد در جهت ترویج ازدواج آسان، به عنوان دیگر برنامه های این جشن بزرگ یاد کرد و افزود: چند هزار پوستر تراکت و سربندهای مزین شده به نام جواد الائمه در بین مردم توزیع و از پوستر نشریه صراط رونمایی خواهد شد.
انتقال خانواده های محروم حاشیه شهر توسط ۶۰ دستگاه اتوبوس از شعبه های هیات جواد الائمه در مناطق مهرآباد، عباس آباد، سیس آباد و جاهد شهر اقدام دیگری است که مسئول هیأت جواد الائمه از پیش بینی اجرای آن خبر داد.
وی همچنین از رسانه ها خواست در جریان سازی و ترویج فرهنگ و محبت اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام جواد ( ع ) گام های جدی تری برداشته و آن را به یک اتفاق بزرگ تبدیل کنند.
اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله علم الهدی و استفاده از سخنرانی ایشان برنامه پایانی ویژه برنامه های میلاد جواد الائمه در روز شنبه خواهد بود.
گفتنی است هیات و کانون فرهنگی جواد الائمه نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت داشته و به عنوان یکی از کانون های فعال فرهنگی شهر مشهد شناخته می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن