دانش و فناوری

طراحی و ساخت نمایشگرهای صنعتی و تجهیزات الکترونیکی شهری در در مرکز رشد دانشکده فنی شهید منتظری مشهد

کد خبر : 33824

طراحی و ساخت نمایشگرهای صنعتی و تجهیزات الکترونیکی شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد، شهرداری مشهد، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در مرکز رشد دانشکده فنی شهید منتظری مشهد انجام می شود.

به گزارش صبح مشهد، این شرکت با طراحی و ساخت تجهیزات الکترونیکی برای شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد، شهرداری مشهد، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، سازمان آب و فاضلاب، پارک علم و فناوری خراسان، سازمان مدیریت پسماند، سنگ اهن سنگان خواف، نساجی فردوس و بسیاری از شرکتهای خصوصی و دولتی دیگر را به همراه داشته است

مجموعه “الکترونیک نیکان” با همت جمعی از فارغ التحصیلان متعهد دانشکده فنی شهید منتظری در مرکز رشد دانشکده شهید منتظری مشهد تشکیل گردید، فعالیت این مجموعه طراحی و ساخت نمایشگرهای صنعتی و تجهیزات الکترونیکی، رفع عیب تخصصی تجهیزات الکترونیکی و ارائه خدمات مهندسی معکوس مرتبط با این زمینه ها می باشد.

“الکترونیک نیکان” کار خود را با ارائه خدمات تخصصی رفع عیب تجهیزات الکترونیکی آغاز نمود و در دو سال اخیر توانسته ۸۰% تعمیرات تخصصی تجهیزات الکترونیکی High techدر بخشهای مختلف ناوگان قطار شهری مشهد اعم از تجهیزات الکترونیک ثابت و متحرک اروپایی و غیر اروپایی، که در داخل کشور قابل تعمیر نبودند، را به انجام رسانده و این تجهیزات را به چرخه کاری ناوگان باز گرداند.

این مجموعه با ایده محوری “طراحی و ساخت نمایشگرهای صنعتی” با ویژگی های خاص، برای صنایع مختلف همچون حمل و نقل ریلی، در مرکز رشد دانشکده شهید منتظری مستقر گردید.
از ویژگی‌های برجسته این نمایشگرها میتوان به قابلیت دید در روز با نمایشگر TFT، رنج دمایی کارکرد در گرید صنعتی، پنل جلویی IP64 ، فریم فلزی مستحکم ، دارای تاچ یا بدون تاچ پنل (به سفارش مشتری) و همچنین ورودی و خروجی های ایزوله اشاره کرد.

این نمایشگر ها که در ابعاد ۷ تا ۱۷ اینچ ساخته می شوند، کاربردهای نظارت و مانیتورینگ در پروسه های صنعتی و حمل و نقل را دارند. همچنین ورودی تصویر این تجهیزات به صورت دیجیتال یا آنالوگ خواهد بود که کاربری های مختلف از این تجهیز را میسر می سازد.

“الکترونیک نیکان” با هدف ساخت نمایشگرهای صنعتی یکی از پیش نیازهای این ایده محوری، یعنی مهندسی معکوس بردهای مدار چاپی را نیز در برنامه تحقیق و توسعه خویش قرار داده و مفتخر است که تاکنون از طریق مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی تا ۳ لایه، حذف وابستگی کشور به واردات بخشی از تجهیزات الکترونیکی برای شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد، شهرداری مشهد، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، سازمان آب و فاضلاب، پارک علم و فناوری خراسان، سازمان مدیریت پسماند، سنگ اهن سنگان خواف، نساجی فردوس و بسیاری از شرکتهای خصوصی و دولتی دیگر را به همراه داشته و بیش از ۵۰ مورد پروژه طراحی یا مهندسی معکوس انواع بردها و یا ماژول های الکترونیکی تجهیزات خاص خارجی و داخلی را با موفقیت و جلب رضایت ۱۰۰٪ مشتریان به انجام رسانده است.
مجموعه الکترونیک نیکان”، با توجه به نیاز شدید صنعت الکترونیک کشور با هدف خودکفایی در تامین تجهیزات الکترونیکی و جلوگیری از خروج ارز در دوران تحریم، انجام خدمات مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی را برای بردهای چندلایه و ایجاد قطب اصلی مهندسی معکوس تجهیزات الکترونیکی در شرق کشور، را نیز در اهداف آتی قرار داده است تا گامی بزرگ در خودکفایی صنعت الکترونیک کشور بردارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن