دانش و فناوری

وزیر ارتباطات: خسارت استارت آپ‌ها و بسته‌های اینترنت جبران می شود

کد خبر : 25633
وزیر ارتباطات: خسارت استارت آپ‌ها و بسته‌های اینترنت جبران می شود

شبکه اینترنت که به دنبال اغتشاشات پس از افزایش نرخ بنزین از شنبه هفته گذشته در کشور قطع شده بود، از پنج شنبه گذشته به تدریج  در حال اتصال مجدد است.در این زمینه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تایید برقراری دوباره اینترنت در برخی نقاط کشور گفت:‌ دیگر نقاط هم با تصویب ابلاغ شاک (شورای امنیت کشور) متصل خواهند شد.

به گزارش صبح مشهد، آذری جهرمی درباره خسارت های وارد شده به شرکت‌های استارت‌آپی و امکان جبران آن به ایسنا گفت: برآوردهای تقریبی در سطح جامعه منعکس شده است؛ اما هنوز برآورد دقیقی نداریم. باید جلساتی با اتحادیه کسب و کارهای نوپا و نظام صنفی رایانه‌ای برگزار کنیم و برآوردهای دقیق استخراج شود.

جبران خسارات شرکت‌ها با مصوبات دولت قابل پیگیری است.وی درباره این که مشترکانی که بسته‌های مدت‌دار مثلا یک هفته‌ای خریداری کرده‌اند و در زمان قطع اینترنت قادر به مصرف بسته خود نشده‌اند، گفت: به اپراتورها ابلاغ کرده‌ایم که مدت زمان قطعی اینترنت را به مدت اعتبار بسته‌ها اضافه کنند.آذری جهرمی درباره حقوقی که از مشترکان در مدت قطع اینترنت تضییع شده نیز اظهار کرد: پیشنهادهایی برای اقدامات جبرانی داریم که هنوز نهایی نشده است و به محض نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

براساس این گزارش، خبرهای رسیده حکایت از برقراری مجدد اینترنت در برخی استان ها دارد. البته از اواسط هفته گذشته امکان اتصال به سایت هایی که سرور آن ها در داخل کشور است، وجود داشت، اما امکان اتصال به شبکه های اجتماعی خارجی و نیز سایت هایی همچون گوگل و یاهو میسر نبود.

فارس پنج شنبه گذشته مدعی شد که شورای امنیت کشور دسترسی دوباره به اینترنت را برای برخی مناطق صادر کرده است و با توجه به گزارش‌های دریافتی، تاکنون قطعی اینترنت خطوط ثابت (ADSL) در استان‌های هرمزگان، کرمانشاه، مرکزی، خراسان رضوی، قم، آذربایجان شرقی، همدان، بوشهر و بخش‌هایی از تهران برطرف شده است.

ایسنا نیز ظهر پنج شنبه از اتصال اینترنت در استان هرمزگان و در دسترس قرار گرفتن شبکه‌های پیام‌رسان خارجی نظیر واتس آپ و اینستاگرام خبر داد.همچنین براساس بررسی‌های انجام شده از سوی نورنیوز تا عصر پنج شنبه گذشته، خطوط ADSL مربوط به مشترکان حقوقی فعال شده و اینترنت مشترکان حقیقی و خانگی در مرحله بعد فعال خواهد شد. بر این ‌اساس، تصمیم به فعال سازی مشترکان‌حقوقی با هدف رفع مشکلات مربوط به کسب و کارهای اینترنتی و شرکت‌ها و موسسات اقتصادی و خدماتی بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن