پایتخت فرهنگ اسلامی

آیت‌الله علم‌الهدی: امام حسین(ع) مقابل جهالت و حیرت جامعه عصر خود قیام کرد

کد خبر : 33357

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امام حسین(ع) قیام کردند تا مردم را از وضعیت عمق جهالت و نادانی خود نسبت به زندگی نجات دهد و آنانی که مقابل امام ایستادند گروهی بودند که متعلق به دسته استکباری بودند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در سخنرانی عزاداری اربعین حسینی در صحن جامع رضوی حرم منور امام رضا(ع) اظهار داشت: عزیزانی که در سال گذشته توفیق زیارت سیدالشهدا(ع) داشتند امروز در این محفل جمع هستند و از آن فیض و سعادت سال گذشته محروم هستند اما محضر امام هشتم(ع) را جانشین کربلا بگیرند و دلها را از اینجا به سوی کربلا روانه کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: در فرازی از زیارت اربعین انگیزه قیام کربلا، جریانی که در مقابل سیدالشهدا(ع) به مبارزه برخاست و همچنین شخصیت سیدالشهدا(ع) مورد بررسی قرار گرفته است.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: مقابل امام حسین(ع) تنها جریان یزیدی قرار نداشت؛ واقعا اصل حرکت و قیام انقلاب حضرت یک جامعه هدفی داشت و جامعه هدفی پیام و انقلاب اباعبدالله(ع) امت اسلام بود.

وی خاطرنشان کرد: علت اینکه امت اسلام به یزید دچار شده بود وضعیت خاصی بود که از نظر وضعیت سیاسی و اجتماعی دچار شده بود؛ تمامی زمانه‌ها یزید و شمر دارد اما اینکه در یک دوره، یزید مسلط می‌شود عامل اصلی‌اش خود یزید نیست زیرا یزیدها همیشه حضور دارند بلکه علت اصلی شرایط جامعه است.

آیت الله علم الهدی: گرایش جهانی اسلام و مقاومت دشمن را عصبانی کرده است/ توهین به شعور جهان بشریت به اسم «آزادی بیان»

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: حالت خاص مردمی و اجتماعی که در بدنه امت ظاهر می‌شود علت ظهور یزیدها است و علت اصلی این مسئله، جهالت و نادانی است یعنی اینکه انسان‌ها نفهمند انسان‌زیستی چگونه است یعنی گمراهی انسان‌ها را متحیر می‌کند و هر روز دنبال یک چیز و یک هدف هستند.

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: انگیزه اصلی امام حسین(ع) مقابله با این جهالت و حیرت در جامعه بود؛ این جهالت، طبیعتا دو جریان را به وجود می‌آورد؛ جریان نخست جریان استکباری است که می‌خواهد بر منافع مردم و گردن انسان در جامعه سوار شود؛ جریان دوم توده شهوتران شکم‌پرستی است که لشکر عملیاتی و نیروی جریان استکباری هستند.

وی گفت: جریان‌های فرصت‌طلب و قدرت‌یاب در زمانه سیدالشهدا(ع) با یک دست نفاق به خرج می‌دادند و چهره خود را به مردم دلسوز نشان می‌دادند اما در یک قیافه کریه و وضعیت فوق‌العاده خشن با مردم برخورد می‌کردند و مردم را از هم جدا می‌کردند و با دو چهره نفاق بر مردم تسلط پیدا می‌کردند و اصل جریان استکباری اینها بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: امام حسین(ع) قیام کردند تا مردم را از وضعیت عمق جهالت و نادانی خود نسبت به زندگی نجات دهد و آنانی که مقابل امام ایستادند گروهی بودند که متعلق به دسته استکباری بودند. امروز هم یک جریان فرصت‌طلب وجود دارد که در عرصه داخلی و خارجی قابل مشاهده است و اینها اهل شقاق و نفاق هستند و مومنان را از یکدیگر جدا کرده و میان متدینین فاصله می‌اندازند.

آیت الله علم‌الهدی اظهار داشت: یک جریان دکوری با یک چهره دکوری مقابل مردم ظاهر می‌شوند اما زمانی که مسلط بر سرنوشت مردم شوند از هیچ بی‌رحمی خودداری نخواهند کرد و امروز نیز در عرصه داخلی و خارجی شاهد هستیم و آنچه جامعه را فریب می‌دهد و بستر این قدرت شیطانی می‌کند، جهالت مردم است که متوجه نشوند زندگی چیست.

وی بیان کرد: مردم با این ویژگی ممکن است سوژه جریان‌های عملیاتی شوند؛ کسانی که در خط امام حسین(ع) هستند باید برای نجات مردم از این جهالت قیام و مبارزه کنند و این مهم باید تا جائی ادامه پیدا کند که امام حسین(ع) آن را ادامه داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن