شهری

محدودیتهای ترافیکی مراسم تحویل سال در مشهد اعلام شد

کد خبر : 39626

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی به محدودیتهای ترافیکی مراسم تحویل سال در اطراف حرم مطهر رضوی اشاره و بیان کرد: از ساعت یک بامداد روز شنبه ۳۰ اسفند ماه تا زمان تحویل سال محدودیت ترافیکی ۱۰۰ درصدی در حلقه نخست پیرامون حرم مطهر رضوی در مشهد اجرا می شود.

به گزارش صبح مشهد، سرهنگ حمیدرضا دهنوی چهارشنبه شب در نشست کمیسیون مشترک ایمنی و شورای استانی ترافیک در محل استانداری خراسان رضوی افزود: محدودیتهای ترافیکی در حلقه نخست شامل پنج کیلومترمربع مسافت از اطراف حرم رضوی، حلقه دوم شامل هفت کیلومترمربع مسافت از اطراف حرم مطهر و حلقه سوم شامل ۲۰ کیلومترمربع مسافت از اطراف حرم اجرا شده است.

وی ادامه داد: چیدمان نیروی انسانی پلیس نیز بر این اساس انجام می‌شود و از حلقه سوم به بعد در صورت لزوم طرحهای ترافیکی و محدودیتها اجرا خواهند شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: زیرگذر و محدوده اطراف حرم مطهر رضوی، خیابانهای منتهی به حرم شامل امام رضا(ع)، شهید اندرزگو، آیت الله شیرازی، بهجت، طبرسی و نواب صفوی از بامداد روز شنبه تا مراسم تحویل سال کاملا از وجود خودرو پاکسازی می شوند.

وی افزود: همچینین طی نشستهای پلیس راهور با مسوولان شهرداری برای مباحث ترافیکی در ایام نوروز به ویژه مراسم تحویل سال در مشهد مقدس برنامه‌ریزی ویژه‌ای به منظور خدمت رسانی مطلوب به زائران و مجاوران امام رضا(ع) انجام گرفت.

سرهنگ دهنوی ادامه داد: بر اساس تدابیر ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوعیت ورود به شهرها در ایام نوروز فقط شامل شهرها با وضعیت قرمز و نارنجی از نظر شیوع کرونا می شود لذا خراسان رضوی و مشهد که جزو مناطق زرد هستند در زمره این ممنوعیت قرار نمی گیرند.

وی گفت: با این حال محدودیت تردد شبانه در کل شهرهای خراسان رضوی با وضعیت زرد یا آبی از نظر شیوع کرونا، در طول ایام نوروز از ساعت ۹ شب تا سه بامداد ادامه خواهد داشت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی افزود: طرحهای ترافیکی درون شهری در ایام نوروز شامل مراسم تحویل سال، چراغ برات و ۱۳ فروردین ماه خواهد بود که در راستای اجرای آنها برنامه‌ریزی لازم برای تردد خودروها در شهرهای استان به ویژه مشهد انجام شده است.

وی ادامه داد: نوروز ۱۳۹۹ با وجود حاکم بودن شرایط کرونایی در خراسان رضوی، میزان جانباختگان سوانح رانندگی در استان نسبت به نوروز سال ۱۳۹۸ به میزان ۵۴ درصد کاهش یافت که امید است بتوان این روند کاهشی را در نوروز ۱۴۰۰ حفظ کرد.

سرهنگ دهنوی شعار ترافیکی نوروز ۱۴۰۰ را “پرهیز از سفر و ایمنی و سلامت” ذکر و بیان کرد: با اینکه منعی برای سفر به خراسان رضوی و مشهد وجود ندارد اما همواره باید “اجتناب از سفر” به سبب شرایط کرونایی به مردم توصیه شود.

وی همچنین به کلیت برنامه‌های ترافیکی درون شهری سال ۱۴۰۰ در سطح استان به ویژه مشهد اشاره و بیان کرد: تقویت و تعامل با شورای هماهنگی شرکتهای بیمه‌گر یکی از این برنامه ها است که در این راستا امسال ۱۳ دستگاه خودرو به همراه کارشناسان بیمه در ۱۳ منطقه راهور مشهد به صورت میدانی با هدف تسهیل خدمات بیمه به زائران و مجاوران تا ۱۴ فروردین ماه فعال خواهند بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی “کنترل سرعت وسایل نقلیه در سطح شهر، تعامل با مقامات قضایی، تعامل با شهرداری به منظور کنترل هوشمند ترافیک و استفاده از تجهیزات مرتبط با آن، روان سازی و پاکسازی معابر پیرامونی حرم مطهر رضوی، استفاده از توان نیروی کمکی انسانی در سطح مشهد به منظور تقویت تیم های انتظامی پلیس راهور مرکز استان” را از دیگر برنامه های ترافیکی نوروز ۱۴۰۰ برشمرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن