اخبار مهم

سرنوشت تلخ زن اعدامی با محسن چاووشی گره خورد / ستاره ۱۱ سال کابوس مرگ داشت + عکس

کد خبر : 32688

زن تهرانی که بخاطر قتل شوهرش ۱۱ سال در انتظار چوبه دار بود با کمک محسن چاووشی و تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران از اعدام نجات یافت و آزاد شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا شامگاه ۱۵ آذر سال ۸۸ بود که مرد میانسالی به بیمارستان لقمان تهران منتقل شد و به خاطر ضربه چاقویی که به سینه اش وارد شده بود روی تخت بیمارستان به کام مرگ فرو رفت.
همین کافی بود تا تیمی از ماموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران برای تحقیقات ویژه و بررسی علت مرگ به دستور بازپرس ویژه قتل وارد عمل شدند.

قتل از سوی زن دوم
کارآگاهان در گام نخست به سراغ خانواده قربانی این جنایت رفته و خواهران محسن، عروس شان را عامل این جنایت خونین معرفی کردند.

تیم پلیس جنایی تهران در تحقیقات ویژه پی بردند محسن سالها قبل پس از جدایی از همسرش و در حالیکه ۲ فرزند دخترش داشته با ستاره ازدواج کرده است و شب جنایت در خانه خواهرش در در خیابان هلال احمر تهران میهمان بوده است.

کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که شب جنایت محسن و ستاره در خانه خواهر محسن میهمان بودند که بین محسن و خواهرش بحث و درگیری لفظی صورت می گیرد که در این میان ستاره برای میانجیگری وارد دعوای خانوادگی شده که محسن و خواهرش از ستاره می خواهند که در این درگیری خانوادگی دخالت نکند.

ستاره سعی داشته به این اختلافات پایان دهد که محسن در یک لحظه عصبانی شده و همسرش را به باد کتک می گیرد و ستاره که زیر این کتک ها کنترلش را از دست می دهد در یک لحظه چاقوی میوه خوری را که روی میز قرار داشت برداشته و ضربه ای به قفسه سینه شوهرش می زند.

دستگیری ستاره به خاطر قتل شوهرش
همین سرنخ ها کافی بود تا کارآگاهان به سراغ ستاره رفته و زن جوان را دستگیر کنند و این زن در اعترافاتش گفت: در خانه خواهرشوهرم میهمان بودیم که بین همسرم و خواهرش بحث و درگیری لفظی صورت گرفت که من برای پایان دادن به این اختلافات وارد صحنه شدم که شوهرم مرا به باد کتک گرفت و چون کنترلم را از دست داده بودم در یک لحظه چاقوی میوه خوری را برداشته و ضربه ای به سینه همسرم زدم و باور کنید من قصد قتل نداشتم.

پرونده با توجه به اعترافات زن جوان و بازسازی صحنه به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و مادر محسن برای قاتل فرزندش درخواست قصاص داد تا اینکه دادگاه حکم قصاص را صادر و دیوانعالی کشور حکم قصاص را صادر کرد.

افسردگی شدید زن همسرکش
ستاره به قصاص نفس – اعدام – محکوم شده بود و در این سالها ۳۰ بار به خاطر افسردگی شدید و مشکلات روحی که برایش به وجود آمده بود به بیمارستان روانی منتقل شد و تحت نظر قرار گرفت تا اینکه با گذشت ۱۱ سال انتظار به آزادی رسید.
تلاش برای بخشش
ستاره در انتظار چوبه دار بود و در این میان قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران و قاضی محسن اختیاری تلاش خود را برای گرفتن رضایت از اولیای دم آغاز کردند و مادر محسن در یک قدمی بخشش قاتل فرزندش بود که به کام مرگ فرو رفت.

با فوت مادر محسن، ۴ خواهر و ۲ دختر محسن به عنوان اولیای دم خواستار قصاص شدند که با تلاش تیم صلح و سازش و قاضی شهریاری و اختیاری ۴ خواهر و یکی از دختران محسن حاضر به بخشش ستاره با دریافت دیه شدند و تنها یکی از دختران محسن حاضر به بخشش نشد.

تلاش گروه صلح سازش شعبه ۲ اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران بعد از سالها به نتیجه رسید و دختر محسن که حاضر به بخشش نبود پذیرفت تا با دریافت ۵۰۰ میلیون تومان رضایت دهد که در این مرحله محسن چاووشی خواننده پاپ ایران با جلساتی که تیم صلح و سازش با دختر جوان گذاشتند موفق شدند مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را به ۲۵۰ میلیون تومان برسانند.

فراخوان برای بخشش
بنا بر این گزارش، محسن چاووشی با فراخوانی در فضای مجازی به کمک خیرین موفق به جمع آوری ۲۰۰ میلیون تومان شدند و ۴۰ میلیون را یک نیکوکار و ۱۰ میلیون تومان باقی مانده را یک انجمن مردمی پرداخت کردند و توانستند با پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان رضایت آخرین عضو از خانواده محسن را دریافت کنند و زن جوان بعد از سالها انتظار چوبه دار از زندان آزاد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. محسن جان چاووشی عزیز،هیچ گاه از انتخاب تو به عنوان بی نظیرترین خواننده تمام دوران زندگیم پشیمان که نبودم هیچ،همیشه به خودم میبالیدم،و این روزها که خوی انسانیت را به ندرت در اشرف مخلوقات میبینیم،مثل همیشه یک خبر خوب،از یک عزیز دوست داشتنی مثل تو،حالمان را خوب میکند،مثل همیشه آرزوی دیدنت و بوسیدن روی ماهت،رویای زندگی من است،،،احسان عنایتی،تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن