شهری

به دنبال گران‌فروشی در شب یلدا نیستیم / افت قیمت گوجه فرنگی تا دو هفته آینده

کد خبر : 56162

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد گفت: یلدا برای ما مثل باقی ایام سال است و همکاران ما به دنبال گران فروختن در شب یلدا نیستند؛ زیرا بار تره‌بار را نمی‌توان نگه داشت و عرضه و تقاضا در این زمینه تعیین‌کننده است.

به گزارش صبح مشهد، محمد قنبری شکوه با بیان اینکه امسال با توجه به فراوانی بار مشکلی از نظر کمبود تره‌بار نداشته و در وضعیت خوبی به سر می‌بریم، اظهار کرد: با توجه به اینکه کمبود و گرانی نداشتیم، عرضه بار در فصل پاییز مانند ابتدای سال بیشتر بوده است. علاوه بر آن وقتی باری دو روز در میدان می‌ماند، خود نشان‌دهنده عرضه بیش از تقاضا است. بار ما در داخل میادین تمام نمی‌شود.

یلدا برای ما مثل باقی ایام سال است

وی با بیان اینکه شب یلدا برای ما با سایر شب‌ها تفاوت چندانی ندارد، تصریح کرد: میادین بار حساسیتی که برای شب یلدا در سطح شهر وجود دارد را ندارند. یلدا برای ما مثل باقی ایام سال است و همکاران ما به دنبال گران فروختن در شب یلدا نیستند؛ زیرا بار تره‌بار را نمی‌توان نگه داشت و عرضه و تقاضا در این زمینه تعیین‌کننده است. اگر دولتمردان ما حساسیت به خرج ندهند، هیچ اتفاقی در شب یلدا در خصوص گرانی نخواهد افتاد.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد با تاکید بر فراوانی بار در سال جاری خاطرنشان کرد: اگرچه در خصوص انار کمبودهایی در استان وجود داشته اما در برخی استان‌ها مانند فارس، انار فراوان بوده است. قیمت‌های انار نیز با توجه به درجه‌بندی آن از ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان تا انار درجه یک با قیمت حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان موجود است؛ همچنین ممکن است به میزان کم و به ندرت انار ممتاز نیز در میادین بار موجود باشد که قیمت آن حدود ۵۰ هزار تومان است. اما عمده بار اناری که موجود است از ۸۰۰۰ تا ۳۵ هزار تومان متغیر است.

انار، سیب درختی و پرتقال شمالی فراوان است

قنبری شکوه با اشاره به فراوانی سیب درختی و پرتقال ادامه داد: در حال حاضر قیمت انواع سیب درختی با توجه به درجه آن از ۱۵ و ۲۰ هزارتومان تا ۳۰ و ۳۵ هزار تومان متغیر است. همچنین پرتقال شمال نیز بسیار فراوان بوده و از ۱۰ هزار تومان تا حداکثر ۲۰ و ۲۵ هزار تومان که مربوط به بارهای ممتاز و درجه یک می‌باشد موجود است. بارهای جنوبی پرتقال نیز با توجه به اینکه کمتر وارد مشهد می‌شود، قیمت بالاتری دارد اما کمبودی در خصوص میوه نداریم. بار به هر قیمتی که افراد بخواهند در میادین ما موجود است.

وی در خصوص وضعیت قیمت هندوانه نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر هندوانه در مناطق خاصی برداشت می‌شود اما تمهیدات لازم جهت تامین هندوانه پیش‌بینی شده است. احتمالا تا حداکثر دو هفته دیگر بار هندوانه جدید نیز تعدیل خواهد شد.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد با تاکید بر اینکه قیمت گوجه فرنگی تا حداکثر ۱۵ روز آینده افت خواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به بحث صادرات گوجه‌های گلخانه‌ای و گوجه‌های دیگر به عراق شاهد افزایش قیمت در این رابطه بوده‌ایم. اما تا حداکثر ۱۵ روز دیگر که گوجه‌های بوشهر و هرمزگان به میادین ما اضافه شود قیمت‌ها متعادل خواهد شد.

قنبری شکوه با تاکید بر اینکه شهروندان خیلی دغدغه گرانی نداشته باشند، ادامه داد: در حال حاضر ما گوجه ۲۰ هزار تومانی نیز در داخل میادین داریم، منتهی مصرف‌کنندگان فقط قیمت بالا را می‌بینند. این ۱۰روز را هم مقداری تحمل کنند تا به شرایط پایدار بازگردیم.

وی با یادآوری اینکه فروش هندوانه تا چهار ماه در میادین به گونه‌ای بود که حتی کرایه آن نیز درنمی‌آمد، گفت: این وضعیت به گونه‌ای بود که هندوانه ما با قیمت کیلویی ۱۰۰۰ تومان به مناطق پایین شهر یا گاوداری‌ها عرضه می‌شد، در صورتی که کیلویی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان فقط کرایه حمل داشتند. در تره‌بار عده‌ای هستند که بار را گران و ارزان می‌کنند.

مشکل مالیاتی بزرگترین مساله ما است

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر بزرگترین چالش صنف ما مشکل مالیات بوده و اگر قرار باشد این مالیات تعدیل و درست نشود و بخواهیم بیش از همه کشور مالیات بیشتری بپردازیم، قطعا مشکلاتی خواهیم داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن