اخبار مهم

بلایی که سر ۱۲ زن و مرد شبانه در دره شمخال خراسان آمد

کد خبر : 30918

سه خانواده مشهدی که به قصد طبیعت‌گردی به دره شمخال قوچان رفته بودند، با جاری شدن سیلاب در مسیر صعب‌العبور گم شدند و بعد از ٢۴ ساعت توسط امدادگران هلال احمر نجات پیدا کردند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از جام‌جم، ماجرای مفقود شدن ناگهانی سه خانواده مشهدی که به قصد سفر و طبیعت‌گردی به سمت قوچان رفته بودند، صبح چهارشنبه توسط اقوام آنها به ماموران سپاه پاسداران اطلاع داده شد.
آخرین خبری که از ۱۲ زن و مرد مشهدی در دست اقوام‌شان بود حکایت از این داشت که آنها قصد سفر به دره شمخال را داشتند. جایی خوش آب و هوا در دل طبیعت که جاذبه گردشگری آن در تابستان مسافران را به آنجا می‌کشاند.
بارندگی‌های شدید عصر سه‌شنبه و احتمال جاری‌شدن سیلاب در منطقه، کافی بود که ماموران احتمال دهند آن دوازده نفر در سیلاب گرفتار شده‌اند و موضوع به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری خراسان رضوی اطلاع داده شد و بعد امدادگران هلال احمر قوچان برای یافتن ردی از گمشدگان عازم ماموریت جست‌وجو در منطقه شمخال شدند.

مسعود برازنده، رئیس جمعیت هلال احمر قوچان در گفت‌وگو با جام‌جم در مورد عملیات جست‌وجو گفت: «۱۲ نفر زن و مرد که سه نفر آنها مرد و بقیه زن و کودک بودند از روز یکشنبه سفر خود را به شمخال آغاز کرده بودند. سه‌شنبه بارش شدیدی در منطقه رخ داده بود و چون شمخال به سمت دوآبی، سیل‌گیر و مسیر آب سد هست؛ با بارش اندک باران هم حجم آب بالا آمده و رفت و آمد سخت می‌شود. اعضای این سه خانواده تا جایی که امکان تردد با ماشین وجود داشت، با خودروی خود رفته بودند و بقیه مسیر را پیاده در پیش گرفته بودند. پایین رفتن از دره راحت‌تر بوده، اما زمانی که می‌خواستند برای برگشت بالا بیایند، در گل و لای ناشی از راه افتادن سیلاب گرفتار شده مشهد بودند.
وی گفت: در این منطقه مسافران باید با تجهیزات کوهنوردی به سفر بروند و امدادگران هلال احمر هم با تجهیزات کامل منطقه را جست‌وجو کردند و نزدیک ظهر چهارشنبه-دیروز-هر ۱۲‌نفر را در سلامت یافتند.»

گفقتی است اعضای سه خانواده مشهدی بعد از راه افتادن سیلاب و صعب‌العبور شدن مسیر در محلی گرفتار شده بودند، اما حضور به موقع نیروهای امدادی آنها را از خطر دور کرد و بعد از دو روز سرگردانی در طبیعت، در حالی که به‌شدت خسته و مستاصل بودند توسط امدادگران هلال احمر و نیروهای سپاه در محلی اسکان داده شدند تا به شهر محل سکونت خود برگردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن