اجتماعیاخبار مهماستانی

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران تاکید کرد؛ رشد فعالیت اقتصادی مرزها، مرهون امنیت پایدار است/ کشف ۱ تن مواد مخدر از ابتدای امسال در مرزهای استان

کد خبر : 17240

اگر فردی یا گروهی اراده ای برای ورود به کشور به صورت غیرقانونی داشته باشد با شدیدترین برخوردارهای نظامی و قانونی مواجه خواهد شد.

نشست خبری فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی با اصحاب رسانه در مرکز فرماندهی هنگ مرزی تایباد برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار ماشالله جان نثار اظهار داشت: روند رو به رشد فعالیت اقتصادی در مرزهای شرقی کشور نشان از امنیت پایدار در نوار شرقی کشور است.

وی با بیان اینکه نیروهای مرزبانی کشور  در خراسان رضوی از بالاترین آمادگی ممکن برخوردار هستند گفت: اگر فردی یا گروهی ارادهای برای ورود به کشور به صورت غیرقانونی داشته باشد با شدیدترین برخوردارهای نظامی و قانونی مواجه خواهد شد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی عنوان کرد: نیروهای مرزبانی خراسان رضوی همواره تلاش داشته‌اند تا در سیطره ۸۳۵ کیلومتری مرزهای شرقی که تحت حفاظت آنها می‌باشد از ورود هرگونه کالای قاچاق به کشور جلوگیری کنند تا فرامین مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از قاچاق کالا به ثمر بنشیند.

جان نثار افزود: فعالیت‌های اطلاعاتی و عملیانی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در محدوده تحت حفاظت ما در بالاترین سطح خود قرار دارد و ما در این راستا سال گذشته توانستیم حدود یک تن انواع مواد مخدر را قبل از ورود به کشور کشف و ضبط کرده و قاچاقچیان را دستگیر کنیم.

وی با اشاره به ماموریت های دیپلماسی مرزبانی کشور بیان داشت: یکی از وظایف مرزبانی استیفای حقوق مرزنشین‌ها و استیفای حقوق جمهوری اسلامی است و در این باره نیز در سال گذشته بیش از ۳۵۰ دیدار مرزی با مسئولین کشورهای همسایه برای رسیدگی به شکایات صورت گرفته است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرزهای سرخس، لطف آباد، باجگیران و دوغارون چند صددستگاه خودرو و هزاران نفر اتباع کشورهای دیگر ورود و خروج دارند که این اتفاق ثمره از خودگذشتگی نیروهای مرزبانی برای حفظ امنیت در مرزها و توسعه مولفه‌های اقتصادی در سایه این امنیت است.

جان نثار با اشاره به اهمیت رصد الکترونیکی مرزهای کشور گفت: در حال حاضر ما از مولفه‌های بسیاری برای جلوگیری از ورود و خروج غیر قانونی افراد و یا کالاهای قاچاق استفاده می‌کنیم که کوادکوپتر جدیدترین آنهاست و در این باره نیز در نظر داریم تا در آینده از ظرفیت‌های دیگری همچون پهبادهای رصدگر در مرزهای شرقی کشور استفاده کنیم.

وی بیان اینکه همدلی و اتحاد میان نیروهای نظامی در کشور فوق العاده است تصریح کرد: نیروهای مرزبانی در خراسان رضوی با بهره گیری از ظرفیت‌های سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتش شمال شرق، نیروی انتظامی استان، دستگاه های امنیتی و نهادهای اطلاعاتی توانسته است بسیاری از راه‌های نفوذ به خاک جمهوری اسلامی ایران را برای متجاوزان مسدود کند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به بحث کشف کالای قاچاق گفت: کشفیات کالا در مرزهای خراسان رضوی با کشورهای همسایه حجیم و گسترده نیست اما با این حال از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای این استان کشف و ضبط شده است.

گفتنی است به همت معاونت اجتماعی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی، تور بازدید اصحاب رسانه از فعالیت های مرزبانان خدوم و باغیرت کشورمان در نوار مرزی استان برگزار و خبرنگاران از نزدیک با تلاش مجاهدت گونه حافظان وطن آشنا شدند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن