شهری

تفکیک زباله از مبدا ،شاخص ترین حلقه اصلی مدیریت پسماند شهرداری مشهد است

کد خبر : 49219

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در بازدید از سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد ضمن اینکه تمامی اقدامات این مجموعه را در کشور الگو و شاخص قلمداد نمود شاخص ترین آنها را ذخیره‌سازی و تحویل مناسب پسماند وجداسازی پسماند خشک از تر توسط شهروندان را معرفی نمود.

به گزارش صبح مشهد، مهندس سید عبدالله میرابراهیمی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در ادامه تصریح کرد : که مشهد در بحث مدیریت پسماند در دیگر موارد نیز الگویی برای دیگر شهرها است از جمله در شیوه های دفن و مراقبت های پس از آن، لندفیل مهندسی ، صنایع بازیافتی ، استفاده از انرژی، تولید کود، خاک و ضایعات ساختمانی و سایر موارد خوب عمل کرده است اما باتوجه به رشد تفکیک زباله از مبدا و مشارکت شهروندان و استفاده از روش های هوشمند این اقدام را می توان شاخص ترین فعالیت سازمان مپ مشهد برشمارد که ما نیز به دنبال استفاده از این تجربیات هستیم.

در ادامه مهندس رضوی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد اذعان نمود ما هم اکنون به دنبال احداث دومین نیروگاه بیوگاز سوز هستیم . وی در ادامه تصریح کرد: احداث دومین نیروگاه با ظرفیت ۲ مگاوایت در سایت شماره دو مجتمع صنعتی بازیافت مواد و انرژی در محل میامی هستیم این در حالی است که فعلا قیمت خرید تضمینی برق حدود ۸۱۰ تومان است که امیواریم این قیمت افزایش پیدا کند تا در راستای یک فعالیت محیط زیستی شاخص و استفاده از انرژی های نو گام دیگری برداریم .

وی همچنین در خصوص انتقال تجارب و دانش در حوزه مدیریت پسماند افزود: ما همواره در این مسیر در کنار دیگر کلان شهرهای کشور هستیم و از هر کمکی به آنان دریغ نخواهیم کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن